کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مرگ روزانه ۱۰ ایرانی به دلیل مصرف مواد مخدر

سايت خبری برترین ها , 30 مرداد 1398 ساعت 16:08

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: سالیانه ۴۵۰ هزار نفر به سبب سوء مصرف مواد مخدر در دنیا و در ایران روزانه ۱۰ نفر جان خود را از دست می‌دهند و به عبارتی در سال، ۳ هزار و ۶۰۰ نفر جان خود را از دست می‌دهند.


معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن تاکید بر کاهش مصرف شیشه و رشد مصرف گل در کشور می‌گوید: تریاک با ۶۷ درصد در جایگاه اول مصرف قرار دارد، بعد از آن حشیش، گل، ماری جوانا با ۱۲ درصد و در مقام سوم شیشه با ۸ درصد و هروئین با ۷% در مقام چهارم قرار دارد.

سردار سعید منتظرالمهدی:
* مصرف شیشه کاهش پیدا کرده است ولی متاسفانه گل رونق داشته و علت اصلی که در نظرسنجی‌ها مطرح شده این است که ۴۰ درصد مصرف کنندگان اعلام می‌کنند که گل عارضه و ضرر ندارد.

* این روزها خبرها حاکی از این است که یک ماده مخدر جدید با مضرات بیشتر و قیمت ارزان‌تر در راه است.
* قبح سیگار برای دختران جوان در حال شکسته شدن است.

* در گذشته بیش از ۷۰ درصد مصرف مواد مخدر در خصوص تریاک بوده است ولی در حال حاضر مصرف تریاک در کشور رو به کاهش است.

* سالیانه ۴۵۰ هزار نفر به سبب سوء مصرف مواد مخدر در دنیا و در ایران روزانه ۱۰ نفر جان خود را از دست می‌دهند و به عبارتی در سال، ۳ هزار و ۶۰۰ نفر جان خود را از دست می‌دهند.

* (با بیان اینکه تریاک با ۶۷ درصد در جایگاه اول مصرف قرار دارد): بعد از آن حشیش، گل، ماری جوانا با ۱۲ درصد و در مقام سوم شیشه با ۸ درصد و هروئین با ۷% در مقام چهارم قرار دارد.

* ۱۰ سال مبارزه بی امان و برخورد با آشپزخانه‌های تولید شیشه توسط پلیس باعث شده مقام استفاده شیشه از رتبه دوم پایین آید و امروز در رده سوم و چهارم نشسته است.


کد مطلب: 48044

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/48044/مرگ-روزانه-۱۰-ایرانی-دلیل-مصرف-مواد-مخدر

میگنا
  https://www.migna.ir