پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۸ / ۱۵:۴۷
کد مطلب: 48080
۱

شرایطی برای بهبود رضایت شغلی کارمندان

شرایطی برای بهبود رضایت شغلی کارمندان
میگنا: انیس ناصری پبدنی، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش مدیریت ورزشی در پایان نامه خود به بررسی "ارتباط بین تصویر سازمانی ادراک شده با رضایت شغلی و تعهد سازمانی کارکنان سازمان ورزش شهرداری اصفهان" پرداخت.

هدف از انجام این پژوهش، بررسی ارتباط بین تصویر سازمانی ادراک شده با رضایت شغلی و تعهد سازمانی کارکنان سازمان ورزش شهرداری شهر اصفهان است.

این پژوهش، از نوع توصیفی شاخه همبستگی انتخاب شد و جامعه آماری آن شامل عداد 263 نفر از کارکنان سازمان ورزش شهرداری شهر اصفهان بوده است. حجم نمونه در این پژوهش با توجه به جدول کرجسی و مورگان (1970)، 155 نفر تعیین شد و با استفاده از روش تصادفی طبقه ای نمونه گیری به عمل آمد. 

ابزار اندازه گیری در این پژوهش شامل سه پرسش نامه معتبر بوده که به منظور سنجش تصویر سازمانی، رضایت شغلی و تعهد سازمانی بکار رفته است و داده های بدست آمده از آنها با استفاده از آزمون های تحلیل واریانس چند متغیره مانوا، آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه مورد تحلیل قرار گرفتند. 

نتایج پژوهش نشان داد بین تصویر سازمانی ادارک شده با رضایت شغلی و مولفه های آن (فرصت های پیشرفت، جو سازمانی، سبک رهبری، شرایط فیزیکی) و تعهد سازمانی و مولفه های آن (تعهد عاطفی، هنجاری، عقلانی) رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. 

همچنین، نتایج پژوهش بیانگر عدم وجود رابطه معنادار بین متغیرهای جمعیت شناختی شامل جنسیت، تحصیلات و سابقه خدمت کارکنان با تصویر سازمانی، رضایت شغلی و تعهد سازمانی است.

علاوه بر آن، نتایج حاصل از آزمون رگرسیون نشان داد تصویر سازمانی ادراک شده کارکنان سازمان ورزش شهرداری شهر اصفهان توان پیش بینی رضایت شغلی و تعهد سازمانی آنها را دارا است.

بر همین اساس به مدیران سازمان هدف این پژوهش پیشنهاد می شود تا در جهت بهره مندی بیشتر کارکنان از تصویر سازمانی بالاتر تلاش کنند تا در نتیجه آن به سطح بالاتری از رضایت شغلی و تعهد سازمانی کارکنان دست یابند.

 این پایان نامه در دانشگاه اصفهان دفاع شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
نمی توانی به عقب برگردی و شروع را عوض کنی، ولی می توانی از جایی که هستی آغاز کنی و پایان را عوض کنی...