کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قرار دادن نام ترامپ در زمره بیماران روانی یک توهین وحشتناک به این بیماران است

خبرگزاری ایسنا , 4 شهريور 1398 ساعت 16:38

یک استاد روانشناسی ارشد آمریکایی گفت، دونالد ترامپ به گونه‌ای رفتار کرده که احتمالا بیش از جنایتکارانی نظیر آدولف هیتلر، جوزف استالین و مائو زدونگ مسئول کشتن جان انسان‌ها است


ميگنا: به نوشته پایگاه هیل، آلن فرانسس رئیس سابق بخش روان شناسی در دانشگاه دوک آمریکا در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان اظهار کرد: اینکه بخواهیم شخصی مثل ترامپ را دیوانه بخوانیم این حقیقت را پنهان می‌کند که در واقع ما دیوانه هستیم که او را به ریاست جمهوری انتخاب کرده‌ایم و حتی دیوانه‌تر از او محسوب می‌شویم چون اجازه می‌دهیم سیاست‌های دیوانه‌وار او ادامه یابد.

فرانسس که نویسنده کتابی به نام «گرگ و میش سلامت روان آمریکایی» است به برنامه موسوم به «منابع معتبر» در شبکه سی ان ان اظهار کرد: ترامپ در قرن فعلی همانقدر شخص نابودگری است که هیتلر، استالین و مائو در قرن قبلی بودند. او ممکن است مسئول از بین رفتن جان میلیون‌ها نفر بیشتر از آنچه که این جنایتکاران رقم زدند باشد. باید او را مهار کرد اما مهار او باید از طریق حمله به سیاست‌هایش و نه حمله به شخصیتش انجام شود.

این اظهار نظرهای فرانسس در جریان یک جلسه مباحثه گروهی در سی ان ان درباره موضوع سلامت روان دونالد ترامپ و بررسی ضرورت اجازه به اظهار نظر علنی روانشناسان درباره او مطرح شدند.

فرانسس کسی بود که با سنجش علنی سلامت روان ترامپ مخالفت کرد و گفت: انجام این کار می‌تواند تبعاتی ناگوار داشته باشد.

او خاطرنشان کرد: اولین تاثیر آن این است که این کار باعث لکه‌دار شدن وجهه بیماران روانی می‌شود. من هزاران نفر از این بیمارها را می‌شناسم و تقریبا همه آنها افرادی خوش‌رفتار و خوش برخورد و خوب بوده‌اند اما ترامپ هیچ یک از این صفات را ندارد.

وی افزود: قرار دادن نام ترامپ در زمره بیماران روحی روانی یک توهین وحشتناک به این بیماران است و نکته بعد این است که آنها به حد کافی لکه دار شده و مشکل پیدا کرده‌اند.

فرانسس بعد از این اظهار نظر بود که ترامپ را با رهبرانی مثل هیتلر، مائو و استالین مقایسه کرد. هیتلر و حکومت نازی متعلق به او مسئول کشته شدن تقریبا ۱۱ میلیون نفر بوده‌اند. همچنین تاریخدان‌ها برآورد کرده‌اند که در زمان حکومت استالین در اتحاد شوری از سال ۱۹۲۲ تا ۱۹۵۲ حدود ۲۰ میلیون نفر کشته شدند. همچنین این برآوردها حاکی از آن است که در دوران حاکمیت مائو زدونگ و تغییراتی که او برای اقتصاد چین اعمال کرد چیزی بین ۲۰ تا ۴۵ میلیون نفر جان خود را از دست دادند.
 
 


کد مطلب: 48092

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/48092/قرار-دادن-نام-ترامپ-زمره-بیماران-روانی-یک-توهین-وحشتناک-این

میگنا
  https://www.migna.ir