جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۸ / ۰۶:۲۹
کد مطلب: 48111
۲
۱

باکتری جالبی که خلق و خوی نوزادان را تعیین می‌کند!

باکتری جالبی که خلق و خوی نوزادان را تعیین می‌کند!
میگنا: محققان دانشگاه تورکو، ارتباطات جالبی را بین ترکیب باکتریایی روده نوزاد در سن ۱۰ هفته‌ای و برخی از خصوصیات خلق و خوی در سن شش ماهگی کشف کرده‌اند. برخی از مطالعات ارتباط بین شرایط سلامت روان مانند افسردگی یا اسکیزوفرنی و میکروبیوم را نشان می‌دهد و شواهد و مدارک موجود در مورد این ارتباط درهم تنیده بین روده و مغز، قطعاً حاکی از یک رابطه جالب دوطرفه است.

تحقیقات کمی وجود دارد که ارتباط بین میکروبیوم روده و رفتار در نوزادان را بررسی کند و مطالعه دیگری در سال ۲۰۱۵ این رابطه را در کودکان نوپا بین ۱۸ تا ۲۷ ماه بررسی کرده است.

ماه‌های ابتدایی زندگی برای رشد عصبی بسیار مهم است
اما مطالعه جدید به بررسی این گروه سنی جوانتر پرداخته است. فرضیه این است که ماه‌های ابتدایی زندگی برای رشد عصبی بسیار مهم است و باکتری‌های روده ما اساساً با مغز در ارتباط هستند، بنابراین ترکیب میکروبیوم ما می‌تواند در رشد صفات اساسی رفتاری موثر باشد. در این مطالعه ۳۰۳ نوزاد شرکت داشتند. نمونه مدفوع در سن دو و نیم ماهگی جمع آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و پس از آن در حدود شش ماهگی، مادران پرسشنامه رفتاری را پر کردند که خلق و خوی کودک را ارزیابی می‌کرد.

عمومی‌ترین یافته این بود که تنوع بیشتر میکروبی با واکنش ترس کمتر و احساسات منفی پایین‌تر همراه است. آنا آتسینکی، یکی از نویسندگان اصلی این تحقیق می‌گوید: "جالب بود که برای مثال، افزایش جنس ifidobacterium شامل چندین باکتری اسید لاکتیک در روده، با احساسات مثبت‌تر در نوزادان همراه بود. احساسات مثبت همان گرایش به تجربه و ابراز لذت است و همچنین می‌تواند نشانه شخصیت برون گرا بعدی در زندگی باشد.در یک سطح دقیق‌تر، این مطالعه بر روی ارتباط چندین خاص جنس باکتریایی خاص و خلق و خوی نوزاد انجام شد.

وجود سطح بالایی از Bifidobacterium و Streptococcus و سطح پایین Atopobium با بروز احساسات مثبت همراه بود. بروز احساسات منفی هم با باکتری‌های Erwinia، Rothia و Serratia ارتباط داشت. واکنش خاص ترس به طور خاص با افزایش فراوانی باکتری‌های Peptinophilus و Atopobium دیده شد.

محققان می‌گویند این نوع از مطالعات نخستین گام‌ها هستند و راه را برای تحقیقات بیشتردر آینده برای بررسی مکانیسم‌های اساسی نشان می‌دهد. آتسینکی می‌گوید: "اگرچه ما ارتباطات بین تنوع باکتریائی و خصوصیات خلق و خو را کشف کردیم، اما مشخص نیست که آیا تنوع میکروبی اولیه بر احتمال بیماری در مراحل بعدی زندگی تأثیر می‌گذارد. "همچنین مکانیسم‌های دقیق این ارتباط مشخص نیست. به همین دلیل ما نیاز به مطالعات پیگیری و همچنین بررسی دقیق متابولیت‌های تولید شده توسط میکروب‌ها داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

سهراب
Iran, Islamic Republic of
هر روز اراده آزاد بیشتر به چالش کشیده میشه
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
انسانهاي شاد دنياي درونشان را ميسازند، انسانهاي غمگين دنياي بيرونشان را سرزنش ميكنند.