کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدارس شاهد حذف نمي‌شوند؛ كمبود يا مازاد معلم نداريم

19 شهريور 1390 ساعت 20:13


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس شاهد حذف نمی‌شوند، گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید کمبود یا مازاد نیرو نداریم و با ساماندهی انجام شده، هیچ کس نباید در کشور کمبود معلم داشته باشد.   به گزارش فارس ، حمید‌رضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه هشتمین همایش مطالعه و تحقیق دانش‌آموزان دوره متوسطه شاهد و ایثارگر که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص زمان اخذ مجوز استخدامی قبولی‌های آزمون سوم تیر‌ماه اظهار داشت: الان کسی را در اولویت استخدام نداریم بلکه بر اساس قانون مجلس اگر کسی نمره قبولی در این آزمون گرفته باشد، در اولویت استخدام قرار می‌گیرد تا هر زمانی که آزمون استخدامی برگزار کردیم، این افراد در اولویت استخدام قرار گیرند.

وی تصریح کرد: اینطور نیست که از هم‌اکنون مجوز استخدامی گرفته شود و این افراد تبدیل وضعیت شوند، بلکه بر اساس قانون مجلس در صورت برگزاری آزمون استخدامی، قبولی‌های آزمون تعیین اولویت استخدامی سوم تیرماه در اولویت جذب قرار می‌گیرند.

حاجی‌بابایی ادامه داد: در حال حاضر آموزشیاران نهضت سواد‌آموزی و معلمان حق‌التدریس مشغول کار هستند و بحث ما بیشتر بر روی نیروهای شرکت‌های خدمات آموزشی بوده است که بر این اساس 16 الی 17 هزار نفر در آزمون شرکت کردند و یک‌هزار و 800 نفر از آنها نمره بالای 12 را به دست آوردند؛ سپس نمره را بر روی 10 قرار دادیم که بر این اساس 5 هزار و 800 نفر پذیرفته شدند و اگر آزمون برگزار شود و استخدامی صورت گیرد، در آن صورت این افراد در اولویت جذب قرار می‌گیرند.

* قبولی‌های آزمون سوم تیر، از نیمه دوم مهرماه منتظر خبر جدید باشند

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: برای این 5 هزار و 800 نفر در حال رایزنی هستیم که اگر موفق به تأمین اعتبار شدیم و در جایی به آنها نیاز داشتیم، از آنها استفاده کنیم و اعلام کرده‌ایم که برای نیمه دوم مهر ماه کارها را پیگیری می‌کنیم تا همه افراد اعم از حق‌التدریس‌ها و آموزشیاران وضعیتشان مشخص شود.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: به هر حال از نیمه دوم مهر به بعد منتظر خبر جدید باشند که به هر جمع‌بندی برسیم، اعلام می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در آستانه سال تحصیلی جدید کمبود یا مازاد نیرو نداریم و با ساماندهی انجام شده، هیچ کس نباید در کشور کمبود معلم داشته باشد؛ همچنین، «مربیان بهداشت» نیز اگر در آزمون تعیین اولویت استخدامی نمره گرفته باشند، در اولویت استخدام قرار می‌گیرند و در حال حاضر نیز به عنوان قرارداد «کارمعیّن» مشغول کار می‌شوند، البته باید کارهای حقوقی این مسئله انجام شود.

* مدارس شاهد حذف نمی‌شوند؛ افزایش 1000 کلاس درس در مدارس شاهد

وزیر آموزش و پرورش در ادامه در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس در خصوص برخی نگرانی‌ها مبنی بر حذف مدارس شاهد و یکسان‌سازی آنها با مدارس دولتی گفت: مدارس شاهد حذف نمی‌شوند و امسال تعداد آنها نیز تا میزان یک‌هزار کلاس درس افزایش یافته است و تنها نگران فوق‌برنامه‌ها بوده‌اند که همچنان برقرار است و کاهش نمی‌یابد و امسال نیز تلاش می‌کنیم تا برنامه‌هایشان را تقویت کنیم.

وی همچنین در خصوص عدم ابلاغ طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس شاهد به مدیران این مدارس اظهار داشت: مدارس شاهد نیز مانند سایر مدارس هستند و تفاوتی از جهت ساماندهی زمان آموزش در آنها وجود ندارد.

* مهمترین برنامه‌های آموزش و پرورش در آستانه سال تحصیلی جدید

وزیر آموزش و پرورش درباره مهمترین برنامه‌های این وزارتخانه در آستانه سال تحصیلی جدید عنوان کرد: برای سال تحصیلی 91 ـ 90 برنامه‌های متنوعی اعم از ساماندهی نیروی انسانی و فضاهای آموزشی، تخصصی‌تر شدن مدارس و توجه ویژه به مدارس شاهد، سمپاد و نمونه دولتی داریم.

* شکل‌گیری مدارس هیئت امنایی مربوط به "دولت اصلاحات" است، نه زمان مسئولیت من

حاجی‌بابایی در ادامه با اشاره به برخی مطالب مطرح شده در رابطه با افزایش تعداد مدارس هیئت امنایی و انتقادات وارده نسبت به این موضوع گفت: این مدارس از سال 82 و با مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش ایجاد شده‌اند و در دولت اصلاحات نیز چند صد مدرسه هیئت امنایی شکل گرفت و قبل از مسئولیت من نیز تعداد آنها افزایش یافته است؛ به گونه‌ای که حدود یک‌هزار مدرسه هیئت امنایی وجود دارد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون شوراهای آموزش و پرورش و قانون برنامه و بودجه، مدارس شاهد نیز «دولتی» هستند و هیئت امنایی بودن آنها به این معناست که  پس از زمان ثبت‌نام‌ها می‌توانند کمک‌های مردمی را فقط برای فوق‌برنامه‌ها داشته باشند که شبهه‌ای نیز در این رابطه نیست و در مدارس عادی نیز این مسئله هست؛ بنابراین اگر مواردی باشد که یک مدرسه هیئت امنایی در دریافت‌های خود اشتباه کرده باشد، باید بررسی و پیگیری شود.

* تلاش برای حل مشکل "بیمه طلایی بازنشستگان" از طریق نیروهای قراردادی

وزیر آموزش و پرورش همچنین در رابطه با سرانجام «بیمه طلایی» بازنشستگان فرهنگی گفت: مشکل ما در رابطه با تعداد ثبت‌نام‌ شدگان است و اخیراً نیز جلساتی برگزار شده است تا از طریق تحت پوشش قرار دادن نیروهای قراردادی، عدد افراد تحت پوشش را بالا ببرند تا مشکل شرکت «بیمه آتیه‌سازان حافظ» حل شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر عدد مشمولان درست شود، نرخ حق بیمه آنها فرقی نخواهد کرد اما نمی‌توانم برای این موضوع پروسه زمانی اعلام کنم.

* مخالف بازنشستگی پیش از موعد "فرهنگیان بیمار" نیستم؛ پیگیری می‌کنم

حاجی‌بابایی در پاسخ به پرسشی در رابطه با درخواست برخی از فرهنگیان برای بازنشستگی پیش از موعد و عدم دریافت پاداش در حال حاضر، تأکید کرد: در ضوابط اجرایی بودجه تأکید شده است که کاری که اعتبار آن تامین نشده نباید انجام شود و در رابطه با عدم تمایل به دریافت پاداش نیز ممکن است یک نفر چنین چیزی بگوید و حتی اگر کسی خودش پاداش نخواهد، این موضوع از من رفع تکلیف نمی‌کند، چرا که بالاخره بعدها باید پاداش او را پرداخت کنیم.

وی عنوان کرد: این مسئله را از طریق دولت و مجلس دنبال می‌کنم و علاقمند به این موضوع هستم و مخالف این نیستم که کسانی که مشکل پزشکی دارند به صورت پیش از موعد بازنشسته شوند و این آمادگی را داریم که اگر مقدمات کار فراهم شود، مشکل این افراد را حل کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با این کیفیت بخشی و طرح‌هایی که در آموزش و پرورش اجرا می‌شود، نیازهای مالی ما افزایش می‌یابد بنابراین باید به سمتی برویم که اعتبار برنامه‌ها حتماً تامین شود؛ شما رسانه‌ها نیز از طریق مجامع مختلف این موضوع را دنبال کنید تا به نتیجه برسیم.


کد مطلب: 4813

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/4813/مدارس-شاهد-حذف-نمي-شوند-كمبود-مازاد-معلم-نداريم

میگنا
  https://www.migna.ir