کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راهکارهایی برای درک متقابل زوجین در زندگی مشترک

باشگاه خبرنگاران جوان , 16 شهريور 1398 ساعت 9:30

یک روانشناس گفت: ازدواج یک قرارداد مقدس بین زن و مرد است و لازمه پایداری این ازدواج نیز کسب مهارت‌های لازم توسط زوجین است.


میگنا: زهرا امام، روانشناس و مشاور، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تأثیر درک متقابل بر زندگی مشترک اظهار کرد: ازدواج یک قرارداد مقدس بین زن و مرد است و لازمه پایداری این ازدواج نیز کسب مهارت‌های لازم توسط زوجین است.

این روانشناس با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین این مهارت‌ها داشتن درک متقابل دوطرف از یکدیگر است، گفت: از آنجایی که انسان‌ها دارای تفاوت‌های فردی با یکدیگر هستند، داشتن درک متقابل از یکدیگر موجب کاهش تعارضات در زندگی مشترک می‌شود.

او افزود: هنگامی که زوجین در رابطه با موضوعی خاص با یگدیگر توافق ندارند، باید در محیطی آرام و بدون تشنج با یکدیگر صحبت و موضوع را حل کنند.


امام درباره راهکارهای درک متقابل همسران از یکدیگر به زوجین توصیه کرد: به زبان بدن یکدیگر توجه کنید، بین حرف طرف مقابل نروید و سعی کنید بعد از خاتمه صحبت‌های همسرتان صحبت کنید، خلاصه‌ای از صحبت‌های همسرتان را بازگو کنید، خواسته‌های خود را شفاف بیان کنید و گفت‌وگو‌های درونی خود را بالا ببرید.

این روانشناس اضافه کرد: عصانیت‌های همسرتان را بشناسید و سعی کنید با او همدلی لازم را داشته باشید و به هنگام عصبانیت با یگدیگر صحبت نکنید و حتما از اهداف خود و طرف مقابلتان برای ازدواج آگاهی داشته باشید.

او خاطرنشان کرد: مهم‌ترین عواملی که باعث می‌شوند که نتوانیم با همسر خود همدلی کنیم، نداشتن کنترل هیجانات و خشم است، لذا به هنگامی که در کنترل هیجانات خود ناتوان هستید، حتما از یک مشاور در این زمینه کمک بگیرید.
 


کد مطلب: 48209

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/48209/راهکارهایی-درک-متقابل-زوجین-زندگی-مشترک

میگنا
  https://www.migna.ir