شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۰
کد مطلب: 48327
۰
از سال ۲۰۲۲ اجرای برنامه‌های پیشگیری و درمان اجرا می شود:

اختلالی به نام اعتیاد به بازی کردن

اختلالی به نام اعتیاد به بازی کردن
میگنا: ما درباره ویژگی هایی که می تواند بازی کردن را اعتیادآور و زیانبار کند نیاز به تحقیقات مستقلی داریم. این نیاز بویژه با توجه به نوآوری های تکنولوژیک مانند یادگیری ماشین (تنظیم و کشف شیوه‌ها و الگوریتم‌هایی که بر اساس آن‌ها رایانه‌ها و سامانه‌ها توانایی یادگیری و پیشرفت پیدا می‌کنند) و خریدهای داخل بازی (تراکنش های ریز) بیشتر احساس می شود.

میزان آسیب پذیری بازی کنندگان همراه با عوامل محیطی بر شروع، پیشرفت و تکرار آسیب های بازی تاثیر می‌گذارد. باید توجه کرد که بازی ها محصولات غیر استانداردی هستند که برای جلب توجه کاربران و ادامه بازی تا بی نهایت طراحی شده اند.

شرکت ها اغلب بازی ها را طوری طراحی می کنند که به کاربر همیشه و بلافاصله جایزه می دهد و دارای روایت های پیچیده و محیط مجازی سه بعدی است.

تکنولوژی های بازی می تواند رفتار بازی کنندگان را تحت نظر و از آن یاد بگیرد و بر همین اساس محتوای آنها تطبیق پیدا می کند. بازی های موبایلی پولی از ردیابی رفتاربرای تغییر شرایط داخل بازی استفاده می کنند تا کاربران را به پرداخت دائمی پول و ادامه بازی  تشویق کنند.

مطالعات تا کنون بر تعداد لایک های بازی های آنلاین چند نفره (مثلا World of Warcraft) متمرکز بوده است. اما نسل جدید بازی های چند نفره آنلاین دارای میدان جنگ (که معروفترین آنها League of Legends است) و ژانر بتل رویال(بازی های چند نفره ای که در آن آخرین کسی که بتواند زنده بماند برنده است) از آنها پیشی گرفته اند.

محققان باید بار دیگر بررسی کنند که این بازی ها چه تاثیراتی بر کودکان و بزرگسالان دارند. با درک اثرات خطرناک بازی ها، باید مسائل اخلاقی در طراحی بازی ها مد نظر قرار گیرد تا به افرادی که بازی کردن برای آنها به یک مساله تبدیل شده کمک کند.

البته محققان این سازمان تاکید می کنند که همه بازیکن های گیم ها در این گروه قرار نمی گیرند بلکه ۰.۲ تا ۱ درصد آنان دچار این اختلال هستند. پیش‌بینی می‌شود کشورهای جهان از سال ۲۰۲۲ اجرای برنامه‌های پیشگیری و درمان برای این اختلال را آغاز کنند.

مترجم: محسن حدادی
 
مرجع : سیناپرس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
زبان هیچ استخوانی ندارد اما آنقدر قوی هست که بتواند قلبی را بشکند. پس مراقب حرف هایتان باشید.