کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو انجمن روانپزشکان:

بسیاری از اختلالات روانپزشکی به‌ دلیل ترس از انگ بیماری درمان نمی‌شوند

ایرنا , 1 مهر 1398 ساعت 20:00

عضو انجمن روانپزشکان ایران گفت: بسیاری از اختلالات روانپزشکی که شیوع بالایی هم دارند به دلیل ترس از انگ بیماری، شرم بیمار و گاهی هم به دلیل تشخیص نابجا و بعضی از دلایل دیگر در مسیر درست درمان هدایت نمی‌شوند که این موضوع بار زیادی را به بیمار، خانواده و جامعه تحمیل می‌کند.


میگنا: به گزارش روز یکشنبه انجمن روانپزشکان ایران، غلامرضا حاجتی گفت: هنوز بیمارانی با اختلال افسردگی داریم که ماه‌ها و بلکه سال‌ها به سمت درمان‌های روانپزشکی هدایت نمی‌شوند و در بعضی از اختلالات اضطرابی که شایع ترین اختلالات در جوامع و از جمله کشور ما هستند شاهدیم که بیمار به صورت متعدد به درمانگاه‌ها و کلینیک ها مراجعه می کند و تست‌ها و آزمایش های تشخیصی زیادی را انجام می دهد و سردرگم است. این افراد درمان نشده و از سوی دیگر رنج بیماری را تحمل می‌کنند.

حاجتی با اشاره به برگزاری سی و ششمین همایش سالانه انجمن روانپزشکان که قرار است از ۲۳ تا ۲۶ مهر در بیمارستان میلاد برگزار شود، ادامه داد: این همایش از یک‌سو فرصتی است برای روانپزشکان که بتوانند به یافته‌های جدید علمی در حوزه روانپزشکی دست پیدا کنند، همچنین از سوی دیگر فرصتی است که بتوانند با چالش های اجتماعی و عوامل اجتماعی در حوزه سلامت روان آشنایی بیشتری پیدا کنند.

دبیر اجرایی این همایش تصریح کرد: این همایش با حضور بیشتر از ۱۰۰۰ نفر از روانپزشکان سراسر کشور همچنین سایر همکاران در رشته‌های دیگر مانند متخصصین مغز و اعصاب، متخصصین داخلی، پزشکان عمومی و همکاران روانشناس برگزار می‌شود.

حاجتی گفت: محور اصلی همایش  امسال ‌ «روانپزشکی در روزهای بیم و امید»  است که بر نگاه ویژه و تاکید روانپزشکی بر نقش عوامل اجتماعی در سلامت روان جامعه دلالت دارد و امیدواریم همایش  پرباری را شاهد باشیم تا بتوانیم بیم را در بیماران روانپزشکی که از مظلوم ترین بیماران جامعه هستند، همچنین در مردم کاهش دهیم.
 


کد مطلب: 48342

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/48342/بسیاری-اختلالات-روانپزشکی-به-دلیل-ترس-انگ-بیماری-درمان-نمی-شوند

میگنا
  https://www.migna.ir