کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دانشجویان چگونه در خوابگاه زندگی کنند؟

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران , 3 مهر 1398 ساعت 22:51

اگر مجبور هستید به دلیل دوری دانشگاه از محل زندگی‌تان، در خوابگاه اقامت کنید، مطمئنا این مسیر بسیار هیجان‌انگیزتر و پُرماجراتر هم خواهد شد.


میگنا: بعد از مدت‌ها تلاش و شب بیداری ها، اکنون دیگر آقا یا خانمِ دانشجویی هستید که یک راهِ جدید پیش روی شما بازشده است. حتما دل توی دلتان نیست؛ برای رفتن به شهر جدید و دیدن فضای دانشگاه و خوابگاه، تجربه اولین کلاس‌های درس، آشنایی با استادان و همکلاسی‌ها و هم اتاقی‌ها لحظه شماری می‌کنید. امروز قصد داریم به شما از زندگی دانشجویی و خوابگاهی بگوییم.
 
روز‌های اول خوابگاه برای شما تجربه‌های جدیدی خواهد داشت، زیرا از امروز باید در کنار افرادی که تا دیروز نمی‌شناختید، زندگی کنید. افرادی که هر کدام ازیک شهر و با فرهنگ‌های مختلفی در یک جا به نام خوابگاه جمع شده اند و از همه مهم‌تر، دلتنگی و دور شدن از خانواده، حس و حال غریبی به فضای خوابگاه می‌دهد؛ که رفته رفته با آن کنارمی آید. از ویژگی زندگی دانشجویی رشد فردی نیز خواهد بود، به این معنی که یک عده به خودکفایی می‌رسند و عده‌ای هم که قادر نیستند با محیط هماهنگ شوند، ضربه می‌خورند.

مسئولیت پذیری
اکنون دختران و پسران دانشجو باید مسئولیت پذیر باشند، زیرا علاوه بر این که باید به تنهایی از پس تمام کار‌های شخصی خود برآیند، لازم است در کار‌های اتاق هم مشارکت کنند.

غذای دانشجویی
درزندگی خوابگاهی بیشتر وعده‌های اصلی غذایی را از سلف دانشگاه یا خوابگاه تهیه کنید؛ مگر این که بخواهید این وعده‌ها را خودتان درست کنید که این کار نیازمند صرف زمان، زحمت و هزینه بسیاری است.همچنین اگرشما از آن دسته افرادی هستید که از تنقلات مصرف می‌کنید؛ بهتر برای صرفه جویی در هزینه‌های خود عمده خرید کنید. نکته دیگر این که در آخر هفته‌ها لازم است خودتان غذا درست کنید که البته این کار را هم بهتر است با مشارکت هم‌اتاقی‌هایتان انجام دهید؛ بنابراین داشتن یک هم اتاقی که مهارت خوبی در آشپزی دارد، نعمت بزرگی است. 


از خصوصیات اخلاقی خود با هم اتاقی هایتان صحبت کنید
در مورد خصوصیت اخلاقی خودتان و دیگران، نحوه نظافت اتاق، چیز‌هایی که دوست دارید و ندارید و هزار تا چیز دیگر باید با هم‌اتاقی خود صحبت کنید. همچنین صحبت کردن با هم اتاقی تان در خصوص اخلاقیات خود سبب می‌شود تا با خصوصیت اخلاقی یکدیگر آشنا شوید و اختلافات کمتری پیش آید؛ بنابراین سعی کنید بدون اوقات تلخی با استفاده از همان امکانات موجود، یک فضای امن و آرام برای خودم فراهم کنید، زیرا زندگی در خوابگاه، فرصتی برای بیرون آمدن از لاکِ تنهایی و تجربه زندگیِ مستقل را به شما می‌دهد. فرصتی که با پرورش روحیه مسئولیت پذیری، انعطاف پذیری، سازگاری، همکاری، واقع بینی و مدیریت را به شما می‌آموزد.
 
 


کد مطلب: 48371

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/48371/دانشجویان-چگونه-خوابگاه-زندگی-کنند

میگنا
  https://www.migna.ir