جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ / ۰۸:۰۰
کد مطلب: 48444
۱
رئیس بخش روانشناسی بالینی مرکز صرع سوییس اعلام کرد:

مطلوب‌ترین خدمات به بیماران صرع در ایران ارائه می‌شود

مطلوب‌ترین خدمات به بیماران صرع در ایران ارائه می‌شود
میگنا: " ماتیاس اشموتز " رئیس بخش روانشناسی بالینی مرکز صرع سوییس با هدف عقد تفاهم نامه علمی و توسعه همکاری های مشترک، روز چهارشنبه  از مرکز صرع بیمارستان نمازی شیراز بازدید کرد .

 دکتر اشموتز در این بازدید که با هدف تبادل نظر و برنامه ریزی در راستای توسعه همکاری های علمی، در دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام گرفت از نزدیک با تحقیقات بخش صرع بیمارستان نمازی در خصوص تشنج های عصبی که از سوی دکتر  علی اکبر اسدی پویا محقق شده آشنا شد و برای ایجاد پیوند علمی بین دو کشور ایران و سوییس، در زمینه صرع ابراز تمایل کرد.

رئیس بخش روانشناسی بالینی مرکز صرع سوییس در این بازدید با تاکید بر اینکه تحقیقات این مرکز موجب شده ایران در این زمینه به عنوان بیشترین ارائه دهنده مقاله در مجامع بین الملی مطرح باشد، گفت: پیش بینی می شود در آینده نزدیک، با منعقد شدن این تفاهم نامه علمی، همکاری‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز با مرکز بالینی صرع سوییس افزایش یابد و بتوانیم خدمات علمی را به این نوع بیماران ارتقا دهیم.

دکتر اشموتز با اشاره به اینکه امروز، مراکز درمانی و تحقیقاتی ایران با محدودیت‌های مختلفی روبرو هستند، افزود: در عین حال این محدودیت‌ها ارائه خدمات استاندارد را متوقف نکرده است.

رئیس بخش صرع بیمارستان نمازی شیراز نیز با اشاره به سابقه فعالیت بخش تشنج در بیمارستان نمازی شیراز، گفت: از ۱۱ سال گذشته تاکنون، این بخش با برخورداری از تیمی مجرب از استادان مختلف جراحی صرع و داخلی مغز و اعصاب و روانپزشکی، به عنوان تنها مرکز فوق تخصصی جنوب کشور شناخته شده که مطابق با استاندارهای دنیا، جراحی های موفقیت آمیزی در این مرکز انجام می‌شود.

دکتر علی اکبر اسدی پویا مهمترین روش تشخیص این بیماری را تهیه نوار مغز کامپیوتری عنوان کرد و افزود: به دلیل فعالیت‌های بیمارستان نمازی در این زمینه، تعداد زیادی از بیماران مبتلا به صرع و تشنج عصبی به این مرکز مراجعه می کنند که پژوهش‌های متعددی بر روی آنها انجام می‌گیرد.

رییس بخش صرع بیمارستان ‌نمازی شیراز گفت: به دلیل تحقیقات متعددی که در این زمینه انجام گرفته، امروزه نام دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان نماینده ایران، ‌جزو برترین کشورهای دنیا قرار گرفته است و به لحاظ تعداد انتشارات در زمینه تشنج عصبی، هفتمین کشور دنیا هستیم، همچنین از لحاظ انتشارات در این زمینه بعد از کشورهایی مثل انگلیس، آمریکا و استرالیا قرار داریم‌.

دکتر نصراله عرفانی، معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های مرکز صرع بیمارستان نمازی، ابراز امیدواری کرد مراودات بین المللی این مرکز معتبر با مراکز  علمی خارج کشور، زمینه ساز انجام مطالعات پژوهشی مشترک، اجرای برنامه‌های مشترک آموزشی و تبادلات علمی بین المللی در حوزه صرع باشد.

دکتر  علی اکبر اسدی پویا دانشیار گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان نخستین و تنها ایرانی عضو انجمن جهانی صرع انتخاب شده و در بخش صرع بیمارستان نمازی شیراز، به بیماران خدمات درمانی ارائه می دهد.

بیماری صرع یک اختلال سیستم عصبی مرکزی (اختلال نورولوژیکی) است که در آن فعالیت سلول‌های عصبی در مغز مختل شده و منجر به تشنج می گردد که طی آن رفتار، علائم و احساسات غیر طبیعی از جمله از دست رفتن هوشیاری رخ می دهد.

علائم بیماری صرع مختلف است. برخی افراد مبتلا به بیماری صرع ساده، طی تشنج به مدت چند ثانیه خیره می مانند، در حالیکه برخی دیگر دچار حرکات تنشی در دست‌ها و پاها می‌شوند.

استان فارس با جمعیت بیش از ۴ میلیون نفری حدود ۴۵ هزار بیمار مبتلا به صرع دارد ، این بیماران با بهره‌گیری از خدمات درمانی و جراحی در بیمارستان نمازی شیراز احتمال بهبودی دارند ، دراین زمینه رقابت تنگاتنگی بین متخصصان در شیراز با مراکز درمانی آمریکا وجود دارد و فاصله جراحی‌های بیشتر در آمریکا سالانه ۱۰ جراحی است.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!