کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس انجمن روانپزشکان ایران؛

اقدام به خودکشی در مناطق حاشیه نشین بیشتر است

خبرگزاری مهر , 14 مهر 1398 ساعت 14:36

رئیس انجمن روانپزشکان ایران، گفت: بر اساس آمار وزارت بهداشت ۷۳ درصد موارد اقدام به خودکشی در مناطق حاشیه نشین اتفاق می افتد


ميگنا: دكتر مریم رسولیان، روز یکشنبه در نشست خبری سی و ششمین همایش سالیانه انجمن روانپزشکان ایران که قرار است از ۲۳ تا ۲۶ مهر ۹۸ در تالار اجتماعات بیمارستان میلاد تهران برگزار شود، به موضوع افسردگی و ارتباط آن با خودکشی اشاره کرد و افزود: وقتی یک نفر افسرده می شود، ممکن است اقدام به خودکشی کند.

وی به آمار وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار وزارت بهداشت ۷۳ درصد موارد اقدام به خودکشی در مناطق حاشیه نشین اتفاق می افتد و این نشان دهنده نقش مسائل اقتصادی در بروز آسیب های اجتماعی است.

رسولیان با بیان اینکه میانگین خودکشی در سطح جهان ۱۰ در ۱۰۰ هزار نفر است، ادامه داد: آمار اقدام به خودکشی ۲۰ تا ۳۰ برابر آمار خودکشی است.

رئیس انجمن روانپزشکان ایران، به وضعیت خودکشی در ایران اشاره کرد و افزود: در سال۹۴ تعداد خودکشی در کشور ۵ مورد در ۱۰۰ هزار نفر بود اما این آمار در سال ۹۷ ، به ۶ مورد در ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

وی در ارتباط با میزان شیوع خودکشی در مناطق مختلف کشور، گفت: استان‌های ایلام، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و کرمانشاه بیشترین آمار خودکشی را دارند.

رئیس انجمن روانپزشکان ایران، تاکید کرد: میزان شیوع خودکشی در ایران پایین تر از آمار جهانی است.


کد مطلب: 48475

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/48475/اقدام-خودکشی-مناطق-حاشیه-نشین-بیشتر

میگنا
  https://www.migna.ir