کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سالانه ۴۰۰ پزشک آمریکایی خودکشی می کنند

خبرگزاری فارس , 15 مهر 1398 ساعت 8:00

دبیر اجرایی همایش سالانه روانپزشکان ایران با بیان اینکه سالانه ۴۰۰ پزشک در آمریکا خودکشی می کنند، گفت: خودکشی در میان روانپزشکان ،چشم پزشکان و متخصصان بیهوشی در آمریکا بیشتر است.


میگنا: امیرحسن جلالی دبیر علمی سی و ششمین همایش سالانه روانپزشکان ایران با بیان اینکه عنوان همایش امسال روانپزشکی در روزهای بیم و امید است،گفت: این همایش از ۲۴ تا۲۶ مهرماه با حضور بیش از هزار نفر از متخصصان این رشته برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نگاه جامع نگر به روانپزشکی و تعامل با انجمن ها و نهادهای اجتماعی از جمله محورهای این همایش است،افزود:افزایش آگاهی جامعه باعث تغییر نگرش افراد می‌شود.

جلالی با اشاره به آثار منفی درمان افسردگی بر روی درمانگران این بیماری ،بیان داشت:کسانی که با بیماران روانی ارتباط داشته و کار درمان را انجام می‌دهند دچار فرسودگی و افسردگی روبرو می‌شوند.

دبیر علمی همایش سالانه روانپزشکان با اشاره به برنامه های وزارت بهداشت،گفت: ۲ موج پیمایش در این خصوص اجرا شده و موج سوم در حال طراحی و اجراست. عوامل اجتماعی در کنار عوامل زیستی سهم تعیین کننده ای در وضعیت سلامت روان دارند.

جلالی با بیان اینکه فقر، تبعیص و نابرابری در سلامت روان افراد بسیار موثری است، افزود: این عوامل باعث بروز ژنهای آسیب پذیر می شود.

دبیر علمی همایش سالانه روانپزشکان ایران متذکر شد:انسجام اجتماعی ،همدلی و تعلق به خانواده و جامعه باعث کاهش سطح تنش و بروز خودکشی می شود؛ضمن اینکه انسجام ملی باعث پیشگیری از اختلالات در سلامت روان خواهد شد.

غلامرضا حاجتی دبیر اجرایی سی و ششمین همایش سالانه روانپزشکان ایران با انتقاد از عدم پوشش بیمه ای قرار گرفتن خدمات روانپزشکی ،گفت:بیمه مرکزی قانونی دارد که اختلالات روانی را پوشش نمی‌دهد. لازم است این قانون تغییر کند و نیاز است پوشش بیمه ای بیماران روانی بازنگری شود.

دبیر اجرایی همایش سالانه روانپزشکان ایران با اشاره به بیماری دمانس، بیان داشت: هزینه مراقبت از این بیماران سالانه ۱۰۰میلیون تومان است.

حاجتی با اشاره به فرسایش بودن معالجه کنندگان بیماران روانی، گفت:کسانی که با بیماران روانی کار می کنند خودشان با افسردگی روبرو می‌شوند.

وی یادآور شد:هر سال در آمریکا ۴۰۰ پزشک خودکشی می کنند؛ضمن اینکه در آمریکا روانپزشکان ،چشم پزشکان و متخصصان بیهوشی بیشترین آمار خودکشی در گروه پزشکی را به خود اختصاص داده‌اند.

دبیر اجرایی همایش سالانه روانپزشکان ایران مهمترین موضوع در بیماری های روان را پدیده «شرم»عنوان کرد و گفت:اگر فرد دچار بیماری روان برای درمان مراجعه نکند ریسک خودکشی در آن افزایش پیدا می کند.
 


کد مطلب: 48480

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/48480/سالانه-۴۰۰-پزشک-آمریکایی-خودکشی-می-کنند

میگنا
  https://www.migna.ir