پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ / ۰۸:۰۰
کد مطلب: 48480
۱

سالانه ۴۰۰ پزشک آمریکایی خودکشی می کنند

سالانه ۴۰۰ پزشک آمریکایی خودکشی می کنند
میگنا: امیرحسن جلالی دبیر علمی سی و ششمین همایش سالانه روانپزشکان ایران با بیان اینکه عنوان همایش امسال روانپزشکی در روزهای بیم و امید است،گفت: این همایش از ۲۴ تا۲۶ مهرماه با حضور بیش از هزار نفر از متخصصان این رشته برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نگاه جامع نگر به روانپزشکی و تعامل با انجمن ها و نهادهای اجتماعی از جمله محورهای این همایش است،افزود:افزایش آگاهی جامعه باعث تغییر نگرش افراد می‌شود.

جلالی با اشاره به آثار منفی درمان افسردگی بر روی درمانگران این بیماری ،بیان داشت:کسانی که با بیماران روانی ارتباط داشته و کار درمان را انجام می‌دهند دچار فرسودگی و افسردگی روبرو می‌شوند.

دبیر علمی همایش سالانه روانپزشکان با اشاره به برنامه های وزارت بهداشت،گفت: ۲ موج پیمایش در این خصوص اجرا شده و موج سوم در حال طراحی و اجراست. عوامل اجتماعی در کنار عوامل زیستی سهم تعیین کننده ای در وضعیت سلامت روان دارند.

جلالی با بیان اینکه فقر، تبعیص و نابرابری در سلامت روان افراد بسیار موثری است، افزود: این عوامل باعث بروز ژنهای آسیب پذیر می شود.

دبیر علمی همایش سالانه روانپزشکان ایران متذکر شد:انسجام اجتماعی ،همدلی و تعلق به خانواده و جامعه باعث کاهش سطح تنش و بروز خودکشی می شود؛ضمن اینکه انسجام ملی باعث پیشگیری از اختلالات در سلامت روان خواهد شد.

غلامرضا حاجتی دبیر اجرایی سی و ششمین همایش سالانه روانپزشکان ایران با انتقاد از عدم پوشش بیمه ای قرار گرفتن خدمات روانپزشکی ،گفت:بیمه مرکزی قانونی دارد که اختلالات روانی را پوشش نمی‌دهد. لازم است این قانون تغییر کند و نیاز است پوشش بیمه ای بیماران روانی بازنگری شود.

دبیر اجرایی همایش سالانه روانپزشکان ایران با اشاره به بیماری دمانس، بیان داشت: هزینه مراقبت از این بیماران سالانه ۱۰۰میلیون تومان است.

حاجتی با اشاره به فرسایش بودن معالجه کنندگان بیماران روانی، گفت:کسانی که با بیماران روانی کار می کنند خودشان با افسردگی روبرو می‌شوند.

وی یادآور شد:هر سال در آمریکا ۴۰۰ پزشک خودکشی می کنند؛ضمن اینکه در آمریکا روانپزشکان ،چشم پزشکان و متخصصان بیهوشی بیشترین آمار خودکشی در گروه پزشکی را به خود اختصاص داده‌اند.

دبیر اجرایی همایش سالانه روانپزشکان ایران مهمترین موضوع در بیماری های روان را پدیده «شرم»عنوان کرد و گفت:اگر فرد دچار بیماری روان برای درمان مراجعه نکند ریسک خودکشی در آن افزایش پیدا می کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
زندگی آنقدر ابدی نیست که هر روز بتوان مهربان بودن را به فردا موکول کرد