جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ / ۱۹:۵۴
کد مطلب: 48623
۱

دانش‌آموزان چگونه باید درس بخوانند؟

دانش‌آموزان چگونه باید درس بخوانند؟
میگنا: کیفیت درس خواندن برای دانش آموزان، متفاوت است. با این وجود، قوانین و اصولی وجود دارند که می‌توانند منجر به افزایش کیفیت درس خواندن آن‌ها شود. دانش آموزان باید هنگام مطالعه اندیشه‌های منفی را از خود دور کنند، زیرا دارای قابلیت کنترل افکار و ذهن خود هستند. بسیاری از دانش آموزان در مواقع درس خواندن با مشکل نداشتن روش مناسب رو به رو می‌شوند.

دانش آموزان در قدم اول، باید فصل معین و مورد نظر کتاب را به طور کلی مرور کرده تا با موضوعات کلی مطرح در آن آشنا شوند. به فهرست و عناوین بخش‌های مختلف، تصاویر و نمودار‌ها نگاهی بیندازند و در نهایت چکیده فصل را با دقت مطالعه کنند.

در این مرحله تصویر مناسبی برای دانش آموز ایجاد می‌شود. قبل از مطالعه مطالب هر بخش، نخست عناوین آن بخش (عناوین اصلی و فرعی) را بخوانند. سپس در حین خواندن مطالب هر بخش، موضوعات مهم آن را به صورت یک یا چند سوال در نظر بگیرند که بعد از مطالعه به سوالات پاسخ دهند. زیرمطالب مهم خط بکشند.

بعد از خواندن هر فصل، سعی کنند مطالب مهم آن قسمت را به یاد بیاورند و اطلاعات را از حفظ بگویند. دانش آموزان باید مطالب را بلند بلند بخوانند. این کار به سازماندهی ذهن آن‌ها کمک خواهد کرد. پس از خواندن مطالب فصل، باید به آزمون و مرور مطالب پرداخت.

نخستین مرور فصل باید بلافاصله پس از خواندن آن انجام شود. زیرا میزان یادگیری را افزایش و زمان مطالعه را کاهش می‌دهد. مدت نگهداری مطالب در حافظه را طولانی‌تر خواهد کرد.

دانش آموزان باید علاقه به مطالب داشته باشند زیرا بی استعدادترین افراد کاری را که مورد توجه و علاقه شان است، در کوتاه‌ترین مدت و به بهترین شکل انجام می‌دهند. بهتر است دانش‌آموزان تا قبل از مرور فصل قبل سراغ قسمت جدید نروند و حتما خلاصه نویسی کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
خدايا،ميشه چند لحظه وقتتو بگيرم! اين دفعه چيزي ازت نمي خوام! فقط مي خوام  خيلي ساده بگم: ممنون براي همه چيز...