کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تعامل با وزارت بهداشت برای شناسایی دانش‌آموزان مبتلا به اتیسم

خبرگزاری ایلنا , 1 آبان 1398 ساعت 9:44

وزیر آموزش و پرورش گفت: با وزیر بهداشت همکاری می‌کنیم تا متناسب با شرایط فرصت آموزش به دانش آموزان مبتلا به اتیسم افزایش پیدا کند زیرا ما معتقدیم نمونه‌های خوبی برای آموزش به این کودکان وجود دارد.


میگنا" محسن حاجی میرزایی؛ وزیر آموزش و پرورش ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: ما معتقدیم تحقق واقعی تربیت بدون مشارکت مؤثر خانواده‌ها امکان‌پذیر نیست. امروز به دلیل شرایط خاص جامعه و سرعت پیشرفت علم باید با جدیت به بحث تربیت پرداخت و این ارتباط را حفظ کرد در غیر اینصورت با مشکل مواجه می‌شویم.

وزیر آموزش و پرورش گفت:مسئولان آموزش و پرورش باید به رابطه میان اولیا و مربیان توجه و ارتباط موثری برقرار کنند  و آن را به بهترین وجه ساماندهی کنند. البته مهمترین هدف ما در ارتباط با خانواده‌های دانش آموزان دریافت کمک‌های مالی نیست بلکه هدف تحقق اهداف واقعی تربیت است.

حاجی میرزایی درباره گلایه‌ برخی خانواده‌ها به خاطر حضور دانش‌آموزان اوتیسمی در مدارس عادی توضیح داد: اخیرا برآوردی از میزان افراد مبتلا به اوتیسم داشتم و تعدادی که در مدارس عادی و با نیازهای ویژه تحصیل می‌کنند را شناسایی کردیم بر همین اساس با وزیر بهداشت رایزنی کردیم تا غربالگری و شناسایی افراد در سنین کودکی از طریق وزارت بهداشت انجام شود. از این رو با وزیر بهداشت همکاری می‌کنیم تا متناسب با شرایط فرصت آموزش به این دانش آموزان افزایش پیدا کند زیرا ما معتقدیم نمونه‌های خوبی برای آموزش به کودکان مبتلا به اتیسم وجود دارد.

وزیر آموزش و  پرورش در خصوص بررسی وضعیت سرویس مدارس گفت: تاکنون که اطلاعاتی از اختلال سرویس مدارس دریافت نکردیم، البته همانطور که خانواده‌ها می‌دانند در هفته‌های اول مهر  تا کمی نظم ایجاد شود زمان خواهد برد و بر این اساس مشکلاتی هم وجود دارد. با همکاری  وزارت کشور و انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش برنامه‌های برای حل مسائل در زمینه سرویس مدارس در نظر گرفته شده است.

وی درباره کمبود معلم در سال تحصیلی جدید و پیشنهاد استخدام معلمان حق التدریسی اشاره کرد:  ما برای رفع کمبود معلم روش‌های مختلفی داریم که بخشی از آن از طریق اضافه تدریس معلمان رسمی موجود تامین می‌شود. در جایی که کمبودهای ما از این طریق جبران نشود قانون اجازه داده تعدادی از مربیان پیش دبستانی، آموزش دهنده‌های نهضت سواد‌آموزی و معلم حق التدریس را تبدیل وضعیت کنیم. برای این کار تمام اینها در نظر گرفته شده تا بر اساس نیاز به کار گرفته شوند.

حاجی میرزایی درباره رتبه بندی معلمان گفت: رتبه بندی معلمان قطعی است و اعتبار لازم برای آن پیش بینی شده است. به محض اینکه در دولت تصویب شود اجرایی خواهد شد.

وی درباره کاهش انواع مدارس گفت: ما در حقیقت همین دو نوع مدرسه دولتی و غیردولتی را داریم. آن مدارسی که غیردولتی است در یک دوره‌ زمانی خاص بنا به اقتضائات موجود  ایجاد شده است. بنابراین می‌توان برای حذف هر کدام از انواع مدارس غیردولتی که شرایط استفاده از آن منقضی شده است اقدام کرد.

وزیر آموزش و پروش در پایان اظهار داشت: بسیاری از مداخلات در امور آموزش و پرورش در قالب طرح  قابل تحقق نیست زیرا این طرح‌ها نیازمند تدابیر پیچیده‌تری است. کار در آموزش و پرورش پیچیده است و تاثیرات عمیقی روی افراد و وضعیت آنها دارد. برخی تصمیمات می‌تواند جمعیت یک میلیون و نیمی آموزش و پرورش را متاثر کند. بنابراین هر چقدر این اقدامات با همکاری آموزش و پرورش باشد نتایج بهتری در پی خواهد داشت.


کد مطلب: 48636

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/48636/تعامل-وزارت-بهداشت-شناسایی-دانش-آموزان-مبتلا-اتیسم

میگنا
  https://www.migna.ir