دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - 10 Aug 2020
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ / ۰۸:۰۰
کد مطلب: 48784
۲

ترفند‌هایی برای داشتن عمر طولانی

ترفند‌هایی برای داشتن عمر طولانی
میگنا: اگرچه یکی از راه‌های داشتن مغزی سالم در سنین پیری، انجام فعالیت‌های فکری است، اما محققان دریافته اند که داشتن مغزی آرام با تنش‌های عصبی کمتر نیز می‌تواند در افزایش طول عمر مؤثر باشد.

در تحقیقات صورت‌گرفته در دانشگاه هاروارد، ثابت شد که پروتئینی به‌نام REST با فعالیت‌های عصبی در ارتباط است؛ این پروتئین باعث سرکوب برخی فعالیت‌های عصبی شده و در تحقیقاتی که روی پستانداران انجام شده است، افزایش این پروتئین در بدن منجر به کاهش مرگ‌و‌میر می‌شود.

محققان پس از تجزیه و تحلیل بافت مغزی از افرادی که در سن ۶۰ تا ۱۰۰ سالگی مرده بودند، دریافتند که طولانی‌ترین طول عمر مربوط به افرادی است که افراد ژن‌های کمتری برای فعالیت عصبی دارند.

این مطالعات اثبات کردند که انجام فعالیت‌هایی مانند مدیتیشن (فعالیت‌هایی مانند عبادت کردن، تعمق و تفکر مثبت) عدم انجام کار‌های مختلف به‌صورت همزمان و تمرکز کردن بر یک فعالیت واحد و خواب کافی به‌اندازه ورزش کردن می‌توانند روی سلامت مغز شما مفید باشند.


در ادامه به برخی از راهکار‌ها برای داشتن مغزی آرام و به‌دور از فعالیت‌های پرتنش عصبی اشاره شده است:
برنامه‌های خود را ترسیم کنید
یک جدول دوبخشی بکشید؛ در یک سمت از جدول کار‌هایی را که علاقه‌مند به انجام آن‌ها هستید بنویسید و در سمت دیگر کار‌هایی را که در طول روز انجام داده اید یادداشت و سپس میزان انطباق دو بخش جدول بر یکدیگر را بررسی کنید.
با خودتان صادق باشید؛ اگر فاصله زیادی بین علایق خود و کار‌هایی که در طول روز انجام داده اید می‌بینید، در صدد حل مشکل برآیید؛ یک روانشناس معتقد است مردم زمانی حس بدی نسبت به زندگی پیدا می‌کنند که کار‌های موردعلاقه شان را انجام ندهند یا اینکه احساس ازکارافتادگی و غیرمفید بودن داشته باشند.

به وعده‌های غذایی خود توجه کنید
اگرچه داشتن یک تغذیه سالم می‌تواند خستگی و احساسات منفی را از شما دور کند، اما مکانی که شما در آن غذا می‌خورید نیز می‌تواند بر میزان لذتی که از غذا خوردن می‌برید تأثیر داشته باشد و در نتیجه احساس خستگی را از شما دور کند؛ سعی کنید با استفاده از چاشنی‌های مختلف از مزه‌ی غذایی که می‌خورید، لذت ببرید همچنین در مکان‌هایی غذا بخورید که احساس بهتری به شما منتقل می‌کنند.

اهمیت ورزش‌های هوازی
ورزش‌های ایروبیک (هوازی) باعث بهبود عملکرد قلب و عروق و نورون‌ها (سلول‌های عصبی) می‌شوند؛ این ورزش‌ها می‌توانند از اثر منفی پلاک‌های آمیلوئیدی (عامل ایجاد آلزایمر و زوال عقل) بر سلول‌های عصبی جلوگیری کنند.

با احساس فرسودگی مقابله کنید
شناخت علائم فرسودگی قبل از شروع فرسودگی، می‌تواند به ارزیابی و اولویت‌بندی مجدد کارهایتان کمک کند.
علائم فرسودگی شامل احساس خستگی و سرخوردگی عاطفی، حس عدم موفقیت، کاهش هیجانات و افزایش خشم و عصبانیت درونی است؛ این علائم ممکن است در ابتدا برای شما کمرنگ و بی ارزش جلوه کنند، اما می‌توانند پس از مدتی به‌صورت ناگهانی به‌شکل فرسودگی کامل بروز پیدا کنند.

با افراد موفق و مثبت در ارتباط باشید
به‌دنبال ارتباط و دوستی با افرادی باشید که در زندگی و کارهایشان موفق و مثبت‌اندیش هستند؛ افرادی که در شغل یا زندگی خود به موفقیت دست یافته اند، می‌توانند مشاور خوبی برای موفق شدن شما باشند و تجربیات مثبتی را در اختیار شما قرار دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

بازی های کلامی برای کودکان و نوجوانان
تفاوت بین حمله پانیک و حمله اضطرابی
اگر این علائم را دارید، دچار کمبود ویتامین B12 شده‌اید
چرا به روانشناس مان دروغ می‌گوییم؟
طلاق پایان رنج یا آغاز رنج‌ها!
7 اصل واجب در تربیت کودک!
نگرانی با سلامت روانی افراد چه می‌کند؟
بچه‌هایی که همدلی تعامل و گذشت را یاد می‌گیرند
پروتکل بهداشتی برگزاري کنکور ابلاغ شد
افزایش افسردگی با تداوم شرایط کرونا
تولد سالانه ۳هزار نوزاد سندروم داون
تلنگری درباره جوان و جوانی
زندگی درس حساب است، خوبیها را جمع، بدیها را کم ، خوشی ها را ضرب و شادیها را تقسیم کنیم