جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ / ۱۳:۳۲
کد مطلب: 48815
۱

اعلام آمادگی روانپزشکان برای شهادت دادن در روند استیضاح ترامپ

اعلام آمادگی روانپزشکان برای شهادت دادن در روند استیضاح ترامپ
میگنا: به گزارش روزنامه آمریکایی واشنگتن اگزمینر، گروهی از متخصصان پزشکی متشکل از چهار روانپزشک، یک روانشناس بالینی، متخصص داخلی قصد دارند هفته آینده به کنگره و رسانه ها اعلام کنند که برای هر گونه  شهادت دادند در دسترس و آماده هستند.

آنها همچنین برای انجام مشاورهای خصوصی با اعضای کنگره، نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست  جمهوری ۲۰۲۰ یا اعضای کابینه ترامپ اعلام آمادگی کرده اند.

دکتر «برندی لی» روانپزشک مدرسه پزشکی «ییل» روز جمعه در مصاحبه با واشنگتن اگزمینر، طرح این گروه از پزشکان را برای شهادت دادن اعلام کرد و گفت: ما فکر می کنیم که شهادت دهی درباره جوانب بهداشت روان در جریان جلسات شهادت استیضاح مهم است چرا که در دو سال و نیم گذشته عمیقا نگران وضعیت متزلزل روانی رئیس جمهور بوده ایم و بیشتر آنچه که تاکنون گفته ایم درست از آب در آمده  است.

 به نوشته واشنگتن اگزمینر، ارزیابی پزشکان درباره سلامت روانی یک فرد بدون این که شخصا وی را معاینه کرده باشند جنجال برانگیز و مغایر با اصول پزشکی است. لی و همکارانش تاکیددارند که توصیف آنها درباره رفتار رئیس جمهور و تاکید بر بی ثباتی ذهنی و خطرناک بودن او را نباید به مثابه تشخیص پزشکی ارزیابی کرد. اما آنها می گویند  رفتارها و ظاهر رئیس جمهور در ملا عام، توئیت ها، مصاحبه ها و گزارش ۴۴۸ صفحه ای «رابرت مولر» بازرس ویژه تحقیقات دخالت روسیه در  انتخابات سال ۲۰۱۶ میلادی اطلاعات کافی برای اثبات این مساله ارائه می دهد که  ترامپ فاقد ظرفیت روانی لازم برای انجام وظایف خود به عنوان رئیس جمهور است.

برندی لی، سال جاری هدایت گروهی از کارشناسان را که با استناد بر  گزارش مولر درباره وضعیت بهداشت روان ترامپ تحقیق کردند، برعهده داشت. آنها از رئیس جمهور آمریکا خواستند به آزمایشات پزشکی درخواستی شان پاسخ دهند و وقتی پاسخی از سوی ترامپ دریافت کردند نتجیه گرفتند که ترامپ فاقد توان ذهنی قوی برای عمل کردن به نقش خود به عنوان رئیس جمهور است و توصیه کردند که ترامپ باید از دسترسی به سلاح های هسته ای و قدرت تصمیم گیری جنگی باز داشته شود.

این گروه از پزشکان گفته اند اگر برای شهادت دهی احضار شوند آماده هستند نتایج یافته های خود را در ارزیابی روانی رئیس جمهور  در اختیار نهند.

گروه پزشکانی که برندی لی نام آنها را «کارشناسان مستقل ارزیابی شایسته بودن رئیس جمهور» توصیف کرده است آماده هستند به سوالاتی درباره توانایی ترامپ در حفاظت از آمریکا و امن نگه داشتن کشور و اقدامات احتیاطی کنگره برای حفظ امنیت کشور پاسخ دهند.

آنها تصمیم گیری درباره چگونگی برکناری ترامپ از قدرت را بر عهده سیاستمداران گذاشته اند اما می گویند ارزیابی پزشکی ما نشان می دهد که افراد خطرناک باید به طریقی ازقدرت عزل شوند.

برندی لی که همچنین یکی از موسسان « ائتلاف بهداشت روانی در جهان» است کتابی را  عنوان «پرونده خطرناک دونالد ترامپ» را به نگارش در آورده و در آن ادله خود را درباره مسئولیت روانپزشکان برای هشدار به مردم درباره خطرناک بودن یک رئیس جمهور برشمرده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
آنكه مدام از كمبودها و ناراستي هاي زندگي خويش سخن مي گويد دوست خوبي براي تو نخواهد بود .