جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ / ۲۲:۳۳
کد مطلب: 48826
۲
۱

اعزام تیم‌های روانشناسی به مناطق زلزله‌زده

اعزام تیم‌های روانشناسی به مناطق زلزله‌زده
مجید رضازاده با اشاره به اعزام گروه‌های طرح محب به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی گفت: تا امروز ۸ تیم به شهرستان میانه و ۲ تیم به شهرستان سراب و در مجموع ۲۷ نفر به این مناطق اعزام شده‌اند.

وی در ادامه افزود: طرح محب شامل مداخلات روانشناختی و حمایت‌های روانی و اجتماعی در بلایا است. کاری که سازمان بهزیستی در قالب این گروه‌ها انجام می‌دهد مداخلات روانی و اجتماعی است و شامل موضوعات معیشتی و چادر و اسکان نمی‌شود.

معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه بلایا، با اضطراب‌هایی به ویژه برای کودکان و زنان همراه است، ادامه داد: این تیم‌ها سعی می‌کنند آسیب‌ها به حداقل خودش برسد.

این اقدامات که در ۵ فاز است حدودا یک سال طول می کشد، اما مداخلات اولیه این است که این روان شناسان در سرپناه‌ها حضور پیدا می‌کنند و مراقبت‌های روانی انجام می‌دهند. کاری که در این دو روز انجا شده نیز شامل مدیریت استرس و جمع‌آوری آمار خانواده‌ها، زنان و کودکان مناطق زلزله‌زده برای آغاز فازهای بعدی طرح مذکور است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

سید محمدحبیبی
Iran, Islamic Republic of
مهمترین اقداماتی که در وهله اول روانشناسان می توانند و باید برای آسیب دیدگان انجام دهند، شناسایی شخصیت های آسیب پذیر و افراد ناتوان، و مبتلایان بهPTSD است. که باید از میان افرادی که کارآمد هستند و اهل محل میباشند،به محل جدا و امنی انتقال داده شوند، تا افراد کارآمد بهتر بتوانند به ساماندهی اموری که در اولویت برنامه ها قرار دارند بپردازند،
کار دیگری که روان شناسان می توانند انجام دهند، همدلی و همکاری و کمک رسانی در امر برآوردن نیازهای اولیه زیستی، به خصوص به قشری است که به کمکهای نیروهای انسانی در جهت خدمات رسانی، مانند رساندن آب و نان و پوشاک نیاز دارند و روانشناسان می‌توانند در نقش های عضوی از اعضای خانواده آسیب دیدگان عمل نمایند تا به نحوی موجب کاهش درماندگی آن‌ها شوند، و زمانی باید به آموزش بپردازندکه تقریبا محیط مناسب برای آموزش آماده شده باشد.
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای انسان نابینا شیشه و الماس فرقی ندارد اگر کسی قدرتان را ندانست فکر نکنید شیشه اید یقین بدانید که او نابیناست ...