کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس هفتمین کنگره ملی پیشگیری و درمان چاقی ایران:

تهرانی های بالای 20سال اضافه وزن دارند

سیناپرس , 6 آذر 1398 ساعت 13:00

رئیس هفتمین کنگره ملی پیشگیری و درمان چاقی ایران، گفت: افزایش وزن و چاقی، با بسیاری از بیماری های مهم همراه است که سلامت انسان را تهدید می کند.


میگنا: هفتمین کنگره ملی و چهارمین کنگره بین المللی جراحی های چاقی و متابولیک ایران، از صبح چهارشنبه ششم آذر ۹۸ در مرکز همایش های بیمارستان میلاد تهران آغاز به کار کرد.

فریدون عزیزی، رئیس هفتمین کنگره ملی پیشگیری و درمان چاقی ایران، با اشاره به خطرات چاقی و اضافه وزن برای سلامت افراد، افزود: در تهران حدود ۷۰ درصد افراد بالای ۲۰ سال دارای اضافه وزن یا چاقی هستند.

وی ادامه داد: وزن طبیعی برای هر فرد یک مقدار مشخص است و معمولا وزن فرد بر حسب کیلو گرم بر قد فرد بر حسب متر به توان دو تقسیم می شود. اگر این مقدار کمتر از ۲۵ باشد، وزن او طبیعی است و اگر بیشتر باشد، فرد دارای اضافه وزن است و اگر بیشتر از ۳۰ باشد، او چاق است. عزیزی افزود: در تهران نمایه توده بدنی حدود ۴۵ درصد افراد بین ۲۵ تا ۳۰ و در حدود ۲۵ درصد هم بالای ۳۰ است. 

وی گفت: مطالعات نشان داده است که افزایش وزن و چاقی در جوامع شهری و روستایی ایران از شیوع بالایی برخوردار است. رئیس هفتمین کنگره ملی پیشگیری و درمان چاقی ایران، افزود: هر قدر که نمای توده بدنی بالاتر از ۳۰ باشد، عوارض قلبی عروقی، دیابت و بسیاری از بیماری های دیگر و مرگ و میر شایع تر است.
 


کد مطلب: 48955

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/48955/تهرانی-های-بالای-20سال-اضافه-وزن

میگنا
  https://www.migna.ir