کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نوجوانان به گوشی های خود «معتاد» نیستند

خبرگزاری فارس , 11 آذر 1398 ساعت 7:10

یک نظریه جدید باور دارد کودکان و نوجوانان به گجت‌های هوشمند نظیر تلفن همراه هوشمند و تبلت اعتیاد ندارند و به طور کلی استفاده از این اصطلاح برای آنها نادرست است.


میگنا: به گزارش نیوساینتیست، یک نظریه جدید باور دارد کودکان و نوجوانان به گجت‌های هوشمند نظیر تلفن همراه هوشمند و تبلت اعتیاد ندارند و به طور کلی استفاده از این اصطلاح برای آنها نادرست است.

اعتیاد نوجوانان به تلفن همراه تصوری است که امروزه از اکثر عناوین خبری برداشت می‌شود؛ هرچند وقت یکبار خبرهایی منتشر می‌شود مبنی بر اعتیاد یک چهارم کودکان و نوجوانان به گجت‌های هوشمند؛ وابستگی آنها به تلفن هوشمند درست است اما این وابستگی در حدی نیست که بتوان آن را اعتیاد نام گذاشت.

چندی پیش نیز اخباری توسط یاهو نیوز منتشر شد که بیانگر این بود که حدود ۲۵ درصد از کودکان و نوجوانان انگلیسی به استفاده از گوشی‌های هوشمند معتاد هستند.

محققان انگلیسی تأکید می‌کنند، با وجود اینکه افراد مشتاق به استفاده از گجت‌ها سه برابر بیشتر از سایر افراد دچار اختلال خواب، اضطراب و افسردگی هستند اما این موضوع که آنها به تلفن هوشمند اعتیاد دارند نیز بسیار جای بحث دارد.

مقاله جدید که خلاصه ای از 41 مطالعه قبلی درباره استفاده از تلفن است استفاده از کلمه اعتیاد برای استفاده از موبایل را تأیید نمی‌کند، گرچه دنیای اینترنت و فضای مجازی منجر به بروز اختلال سلامت روان شده‌اند.

محققان بررسی‌هایی را انجام دادند که از آنها برای ارزیابی رفتار افراد استفاده شده است. رایجترین نظرسنجی شامل چندین سؤال است که صرفاً می تواند میزان بالای استفاده از تلفن را نشان دهد بدون اینکه لزوما این یک بیماری پزشکی آسیب شناسی شده باشد.


کد مطلب: 49001

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/49001/نوجوانان-گوشی-های-خود-معتاد-نیستند

میگنا
  https://www.migna.ir