يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - 20 Sep 2020
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ / ۱۶:۱۴
کد مطلب: 49052
۱

چند توصیه به دانش‌آموزان برای پیشگیری از آنفلوآنزا

چند توصیه به دانش‌آموزان برای پیشگیری از آنفلوآنزا
میگنا: با توجه به گزارش‌های رسیده مبنی بر ابتلای برخی از دانش‌آموزان به این بیماری، برخی مناطق آموزش و پرورش نیز به منظور جلوگیری از شیوع بیماری، تصمیم به تعطیلی مدارس خود گرفتند.
 
 حسن ضیاءالدینی، مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش برای پیشگیری از شیوع آنفلوآنزا توصیه‌هایی برای دانش آموزان داشت:

۱- علائم و نشانه‌های آنفلوآنزای H۱N۱ در انسان شبیه نشانه‌های آنفلوآنزای معمولی انسانی بوده و شامل تب، سرفه، گلو درد، بدن درد، سردرد، لرز و خستگی است؛ بعضی افراد اسهال و استفراغ نیز داشته اند. مهمترین نکته بهداشتی در پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزای فصلی شستشوی دستهاست.

۲- رعایت آداب تنفسی بسیار مهم است و افرادی که دچار علائم شبیه این ویروس می‌شوند باید زمان سرفه وعطسه، دستمالی را جلوی دهان وبینی خود بگیرند و پس از استفاده دستمال را در پلاستیک گذاشته و به سطل زباله بیندازند.

۳- خود درمانی در مبتلایان به ویروس آنفلوآنزای فصلی، موجب تشدید بیماری و بستری شدن آن‌ها در بیمارستان‌ها می‌شود.

۴- مصرف آنتی بیوتیک‌ها و داروهای کورتوندار برای این بیماران هیچ جایی ندارد و توصیه نمی‌شود، چون آنفلوآنزای فصلی یک عفونت ویروسی است و خود به خود بهبود می‌یابد.

۵- استفاده از استامینوفن ساده، مایعات گرم و استراحت در منزل به این بیماران توصیه می‌شود و نیاز به مصرف داروی دیگری نیست.

۶- والدین از حضور فرزند مبتلا به آنفلوآنزا در مدرسه جلوگیری کنند و بدون نظر پزشک اقدام به بردن فرزندان خود به مدرسه نکنند، چون این ویروس در ترشحات تنفسی بیمار وجود دارد و ممکن است دیگر دانش آموزان را نیز به این ویروس مبتلا کند.

۷- رعایت نکات دقیق بهداشتی از سوی دانش آموزان، کارکنان مدارس و والدین دانش آموزان موجب فروکش‌ کردن موج آنفلوآنزای فصلی می‌شود.

۸- دانش‌آموزان برای حفظ سلامت خود و ایمن شدن در برابر آنفلوآنزای فصلی هر شب هشت ساعت خواب آرام داشته باشند تا سیستم ایمنی بدن در بهترین وضعیت برای مقابله با ویروس باشد.

۹- دانش آموزان به اندازه کافی و هر روز هشت تا ۱۰ لیوان آب بنوشند تا سموم از بدنشان دفع شود و مخاط‌های مجاری هوایی و سینوس‌ها به اندازه کافی مرطوب باشد.

۱۰- تغذیه مناسب (شیر ولبنیات کم چرب) و آمادگی برای مقابله با عفونت، در پیشگیری از آنفلوآنزا مهم است. بنابراین دانش آموزان با غلات، سبزیجات رنگدانه‌دار و میوه‌های غنی از ویتامین تغذیه کنند.

۱۱-دانش آموزان باید حتما از نظر جسمی فعالیت داشته باشند. ورزش ملایم می‌تواند سیستم ایمنی را از طریق افزایش گردش خون و اکسیژن رسانی به بدن تقویت کند؛ برای مثال پیاده روی سریع برای مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه سه تا چهار بار در طول هفته به طور بارز ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد (البته نه در هوای آلوده).

۱۲- زمانی که ذرات تنفسی منتشر شده به هوا از طریق عطسه و سرفه فرد بیمار، به بینی فرد دیگر برسد، ویروس آنفلوآنزا انتقال می‌یابد بنابر این دانش آموز بیمار باید از تماس فیزیکی اجتناب کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت شب ادراری کودکان چیست؟
انواع سبک های دلبستگی در کودکان
۵ دلیل طلاق، از خیانت تا ازدواج برای فراموشی
چند تکنیک برای مقابله با اضطراب ناشی از کرونا
اندازه دور ران پا نشانه چیست؟
روانشناسی و نماز
آبریزش بینی هم از علائم کروناست!
تمام مصاحبه‌ها برای پذیرش دکتری مجازی شد
درمان موثر افسردگی با بررسی امواج مغزی هنگام خواب
روانشناسان ملزم به ثبت شماره پروانه در بیو اینستاگرام هستند
چند نکته برای دریافت بهترین نتیجه از مشاوره خانواده
نقش افسردگی و  اختلالات روانی در افزایش خطر خودکشی
انسانهاي شاد دنياي درونشان را ميسازند، انسانهاي غمگين دنياي بيرونشان را سرزنش ميكنند.