جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸ / ۱۱:۰۰
کد مطلب: 49167
۱

خیانت موسسات کنکوری به آموزش و پرورش

خیانت موسسات کنکوری به آموزش و پرورش
حسین هنری کارشناس علوم تربیتی با اشاره به اینکه در هر جامعه نیازهای عاطفی به طور مشخصی برنیاز های تحصیلی اولویت دارد ، اظهار کرد: اما در مدارس کشور ما نیازهای عاطفی کمرنگ بوده و در اولویت نیستند.
 
او افزود: به طور مثال اگر دانش آموزی در خانه مهارت های اعتماد بنفس و عزت نفس را به خوبی آموخته باشد، در مدرسه به آن توجه نمی‌شود و دانش آموز به عنوان خودستا و بی ادب شناخته می شود.

هنری با اشاره به اینکه روش های تدریس در مدارس سنتی و قدیمی هستند، بیان کرد: معلمان دانش خود را به روز نمی‌کنند و به تعالیم خود در دوران دانشجویی و حتی به تجارب خودشان اکتفا می‌کنند.

او تاکید کرد: حتی انجمن اولیا و مربیان نیز کارکرد خود را در مدارس روز به روز از دست داده‌اند و کمتر از آنها کمک گرفته می شود و اغلب به عنوان ناظر از راه دور فعالیت می‌کنند. ناظرینی که شاید در چند سال گذشته از فعالیت‌های آنان در مدرسه زیاد می‌شنویم اما در عمل آن گونه که باید، نتیجه مطلوب و بخصوصی دیده نمی‌شود. شاید دلیل این اتفاق، نگاه منفی‌ای است که والدین نسبت به وزارت آموزش و پرورش پیدا کرده‌اند.

این کارشناس علوم تربیتی گفت: جلسه انجمن اولیا و مربیان رو به سمبلیک شدن می رود و اگر هم در این جلسات مشکلات مطرح شود، مشکلات اساسی نیستند.
 
هنری ادامه داد: اغلب شاهد آن هستیم که بعد از اعتراض خانواده دانش آموزان به امور مدرسه مانند تعلیم، تعویض معلم یا تهیه یک وسیله آموزشی مورد نیاز ، آموزش و پرورش به بهانه کمبود بودجه و یا رد کردن ایراد وارد شده، والدین و در خواست‌های آنان را نادیده می‌گیرند. این مشکل به مرور باعث دلسردی والدین شده و از بیان مشکلات ضروری دیگر جلوگیری کرده است.

این کارشناس علوم تربیتی با بیان اینکه شروع آموزش الفبا در بیشتر کشور‌ها از سه سالگی آغاز می‌شود ادامه داد: باتوجه به کمبود بودجه آموزش و نامتوازن بودن آن آموزش الفبا در کشور ما از هفت سالگی آعاز می‌شود.
 
او در ادامه یادآوری کرد: البته برخی موسسات آموزشی خصوصی اقدام به ارائه بسته های آموزش الفبا در سنین پایین می‌کنند هرچند این آموزش‌ها از نظر استاندارد متناسب کودکان نیست.
 
هنری با بیان اینکه تبلیغ و ارائه‌ی بسته‌های آموزشی در مقاطع پایین با هدف قبولی در کنکور بزرگترین خیانت به بحث تعلیم در آموزش و پرورش است اظهار کرد: هدف نهایی این بسته‌ها عبور از سد کنکور است و موضوع آموزش، تعلیم و یادگیری عمیق دروس به کلی مغفول می‌ماند.

او در پایان یادآوری کرد: آموزشگاه‌های کنکور و کتاب‌های کنکوری دانش آموزان را به سمتی برده‌اند که به فکر رقابت آن هم به شکل منفی در مقابل یکدیگر باشند. یعنی به نوعی هدف پیشی گرفتن در بحث کنکور است، نه تعلیم و آموزشی که به درد خود دانش آموز و حتی جامعه بخورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
كاغذ سفيد را هر چقدر هم تميز و زيبا باشد كسی قاب نمی‌گيرد، برای ماندگاری در ذهن‌ها بايد حرفی برای گفتن داشت