پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ / ۲۱:۱۹
کد مطلب: 49169
۱

همایش ملی روانشناسی وآسیب‌های اجتماعی درچابهار برگزار شد

همایش ملی روانشناسی وآسیب‌های اجتماعی درچابهار برگزار شد
میگنا: دبیر علمی همایش ملی روانشناسی و آسیب‌های اجتماعی در حاشیه این همایش به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای آغاز گام دوم انقلاب پیگیری و علت شناسی مشکلات از ضرورت هاست و باید «پیشگیری» از اولویت‌ها باشد.

دکتر احمد به‌پژوه افزود: جامعه امروزی با آسیب های اجتماعی نظیر فقر، حاشیه نشینی، طلاق، بیکاری، ارتشا، فحشا، مهاجرت، فساد و دهها آسیب دیگر روبرو است و باید همه دست به دست هم بدهیم تا جامعه سالم و بدون مشکلات اجتماعی داشته باشیم.

وی بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی در کشور خیلی مشکل‌ساز شده‌اند و ما راه‌هایی برای پیشگیری از آنها نداریم و بیشتر از عمل کردن شعار می دهیم.

دبیر علمی همایش ملی روانشناسی و آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: در این همایش ۱۷۰ مقاله دریافت، ۷۰ مقاله پذیرفته و هشت مقاله نیز بصورت سخنرانی ارائه می شود تا حضار بتوانند از آنها بهره برداری کنند.

وی گفت: امیدواریم با همت مسئولان مسائل و مشکلات را به صورت علمی پیگیری و بر آنها غلبه کنیم و جامعه ای عاری از مشکلات اجتماعی داشته باشیم تا به نتیجه مثبت برسیم.

دبیر علمی همایش ملی روانشناسی و آسیب های اجتماعی ادامه داد: چابهار با وجود جمعیت کم حدود ۱۰۰ هزار نفری بیشترین آمار حاشیه‌نشین نسبت به این جمعیت را در کشور دارد و ضروریست برای رفاه حال هزاران نفر ساکن در این مناطق و تامین امکانات مورد نیاز از جمله بهداشت، آب، برق، مدرسه و سایر خدمات تلاش کنیم.

دکتر به‌پژوه افزود: هدف اصلی برگزاری این همایش در چابهار جلب توجه مسوولان کشوری به رفع مشکلات آسیب های اجتماعی نظیر فقر، بیکاری، خشکسالی، حاشیه نشینی، طلاق و اعتیاد است.

وی تصریح کرد: تمام مردم ایران در هر نقطه ای نیازمند رفاه و امکانات لازم برای زیستن هستند و وظایف مسوولان است که برای حل مشکلات اجتماعی تلاش کنند.
 

همزمان با این همایش کارگاه‌ها و پنل های متعدد تخصصی با حضور اساتید برجسته کشوری، مسئولان و پژوهشگران برگزار می شود. این همایش یک‌روزه در محل سالن همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد چابهار با حضور اساتید دانشگاه‌های مختلف کشور، پژوهشگران و دانشجویان در حال برگزاریست.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
صعود به اورست 13 روز به طول مي انجامد، اما سقوط از آن فقط « 8 ثانيه ». ساختن روابط مدتها به طول مي انجامد اما از بين رفتن آن فقط در چند ثانيه!