کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا فضای مجازی برای جوانان جذاب است؟

خبرگزاری ایسنا , 8 دی 1398 ساعت 15:48

مدیرعامل انجمن فعالیت‌های داوطلبانه وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه بسیاری از ورزشکاران و هنرمندان معروف دنیای حقیقی در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنندگان زیادی دارند، گفت: زمانی که مردم نمی‌توانند در رسانه‌های رسمی حضور داشته باشند و خودشان را معرفی کنند، فضای مجازی می‌تواند برای مردم به ویژه جوانان محیطی جذاب باشد.


ميگنا: احمد بختیاری با اشاره به ماهیت کار داوطلبانه، گفت: متاسفانه در کشور ما کار داوطلبانه در بسیاری از مواقع با کار خیر و مسئولیت‌پذیری اشتباه گرفته می‌شود این درحالیست که تمامی انسان‌ها می‌توانند عضوی از یک کار داوطلبانه باشند. کار داوطلبانه محدودیت سنی ندارد و یک کودک تا یک بزرگسال می‌توانند کار داوطلبانه انجام دهند.

مدیرعامل انجمن فعالیتهای داوطلبانه وزارت ورزش و جوانان که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، با بیان این که در ایران زیرساخت مناسبی برای جذب داوطلبانه نداریم، اظهار کرد: از آن جایی که ایران جزو ۱۰ کشور اول آسیب‌خیز در حوادث و بلایای طبیعی است، زیرساخت کارهای داوطلبانه در این حوزه خوب و مطلوب جا افتاده است.

وی با اشاره به این که بسیاری از ورزشکاران و هنرمندان معروف دنیای حقیقی در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنندگان زیادی دارند، عنوان کرد: زمانی که مردم نمی‌توانند در رسانه‌های رسمی حضور داشته باشند و خودشان را معرفی کنند، فضای مجازی می‌تواند برای مردم به ویژه جوانان محیطی جذاب باشد.

 بختیاری با بیان این که همه انسان‌ها به دیده شدن نیاز دارند، گفت: اینستاگرام فضا و محیطی بسیار راحت را در اختیار جوانان قرار می‌دهد تا از این طریق دیده شوند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر بسیاری از مردم برای فعالیت در اینستاگرام از کارگاه‌های آموزشی استفاده می‌کنند، تصریح کرد: حضور ۵۰ هزار کسب و کار در فضای اینستاگرام نشان می‌دهد که عملکرد این نرم افزار بسیار بهتر از پروژه‌های دولتی است. در حال حاضر بسیاری از ارگان‌های رسمی برای رونق کسب و کار در فضای مجازی دوره‌های متناسب با این فضا را نیز تعریف کرده‌اند.  اکثر کسب و کارهای خصوصی نیز امروزه بیش از ۵۰ درصد از هزینه‌های تبلیغاتی خود را در حوزه اینستاگرام و شبکه‌های مجازی غیررسمی هزینه می‌کنند.

انیس خوش لهجه، دبیرکل خانه روانشناسان نیز با اشاره به این که عبارت «شاخ مجازی» در جامعه مجازی ایران ایجاد شده است، گفت: شبکه‌های غیر رسمی با انعکاس اخباری که در شبکه‌های رسمی اعلام نمی‌شوند و یا اعلام می شود اما جذابیت خاصی ندارند، برای مخاطب خود جذابیت ایجاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه زمانی که شبکه‌های رسمی نتوانند نیاز به جذابیت در محتوا را در مردم تامین کنند، شبکه‌های غیر رسمی در لایه‌های پنهان جامعه فعال‌تر می‌شوند و خوراک مورد نظر مردم را به آنها ارائه می‌دهند، اظهار کرد: چهار فاکتور اصلی شبکه‌های مجازی غیررسمی شامل کسب اطلاعات و به روزرسانی اخبار، اطلاع رسانی و عرضه کردن خود، ایجاد فضای کسب و کار و درآمد و دریافت توجه برای فرار از تنهایی هستند.

دبیرکل خانه روانشناسان که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، با تاکید بر اینکه فرهنگ حاکم بر جامعه تعیین می‌کند که کدام یک از فاکتورهای شبکه‌های مجازی باید بیشتر از دیگری پر رنگ شود، تصریح کرد: افراد مختلف برای رفع نیازهای رسانه‌ای خود به شبکه‌های غیر رسمی رجوع می‌کنند. بسیاری از افراد به دلیل اهتمام به مد و یادگیری مشاهده‌ای سعی می‌کنند تا همانند دیگران در شبکه‌های مجازی فعالیت کنند.

وی با اشاره به شیوه فعالیت کاربران پرمخاطب اینستاگرامی، توضیح داد: بسیاری از کاربران پرمخاطب اینستاگرام در ابتدای فعالیت خود سعی می‌کنند با تولید محتوای جذاب نیاز مخاطبان خود را برآورده کنند و دنبال کننده‌های بسیاری را جذب کنند و پس از جذب مخاطب به فروش یا تبلیغ محصول بپردازند.
 


کد مطلب: 49252

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/49252/چرا-فضای-مجازی-جوانان-جذاب

میگنا
  https://www.migna.ir