پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ / ۲۰:۵۹
کد مطلب: 49295
۵
۱
ترویج سبک زندگی سالم ، حفظ و ارتقا رفتار سالم برعهده روانشناسان و مشاوران است

تسهیلات دریافت پروانه سازمان نظام روانشناسی برای مشاوران شاغل در آموزش و پرورش

تسهیلات دریافت پروانه سازمان نظام روانشناسی برای مشاوران شاغل در آموزش و پرورش
میگنا: دکتر محمد حاتمی در آیین رونمایی از اطلس نرم افزاری پایش سلامت روانی اجتماعی دانش آموزان خراسان رضوی در جمع مشاوران و روانشناسان استان اظهار کرد: ما در کشور امکانات، استعداد و نیروی انسانی خوب بسیار داریم و ما می توانیم از آن استفاده کنیم.

وی تحول در آموزش و پرورش، مدرسه و در روشهای آموزشی را ضروری دانست و افزود: سازمان روانشناسی و مشاوره سازمان تخصصی شما و در خدمت شما است. ما باید از تمام ظرفیت های کشور در جهت بهبود کیفی وضعیت مدرسه استفاده کنیم.

حاتمی آموزش و پرورش را وزارت اول کشور و مهمترین وزارتخانه دانست و گفت: نشاط اجتماعی، پیشرفت، توسعه و بهره وری همه باید از کانال آموزش و پرورش ایجاد شود. در این زمینه دارد فکر می شود. در مورد همین سند تحول سالها فکر شده است و این نشان می دهد آموزش و پرورش ساکن نیست و کار می کند.

وی روانشناسی را علم مطالعه رفتار عنوان کرد و گفت: اولین قدم کار شما مشاوران در آموزش و پرورش افزایش اطلاعات شناختی افراد است. رفتار به تحول شناختی هیجانی، رفتاری، اجتماعی و انگیزشی تقسیم می شود که همه در حیطه کار روانشناسی انجام می شود.

حاتمی روانشناسی را علم رفتار سازی و پیش بینی رفتار دانست و گفت: مشاور باید بتواند رفتار را پیش بینی کند. حضور مشاور روانشناس در مدرسه جز ضروریات است از آموزش هم مهمتر است. ما می خواهیم آدم ها را در مدرسه بسازیم و تحویل جامعه بدهیم و این نقش روانشناس را بی بدیل نشان می دهد.

وی اظهار کرد: تمام دانش آموزان باید در دید چشمان مشاوران و روانشناسان باشند. ما از مشاهده رفتار ها و زبان بدن دانش آموزان می توانیم حال و وضعیت روانی آنها را تشخیص دهیم.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور وضعیت فعلی آموزش و پرورش از لحاظ تعداد روانشناس و مشاور در مدرسه را مناسب ندانست و گفت: ما باید در کنار شما باشیم و از طریق همکاری های مختلف به آموزش و پرورش کمک کنیم . بین سازمان نظام روانشناسی و مشاوره و آموزش و پرورش تعامل قوی وجود دارد.


حاتمی گفت: سازمان روانشناسی و مشاوره در کشور معیار است و باید سازمان روانشناسی مجوز فعالیت در این حوزه بدهد نظارت و توانمند سازی نیز از وظایف دیگر این سازمان است.

وی ادامه داد: مسئولیت کار حرفه ای شما بر عهده سازمان روانشناسی و مشاوره کشور است. این سازمان خانه دوم همه روانشناسان و مشاوران کشور محسوب می شود. این سازمان باعث گسترش کمی و کیفی این رشته و هویت بخشی به این رشته شده است.

حاتمی گفت: پروانه نظام روانشناسی و مشاوره در سطح بین المللی اعتبار دارد و مشاورانی که در آموزش و پرورش کار میکنند از لحاظ حرفه ای و اخلاق حرفه ای بهترین نیروها هستند. و توصیه ما بر این است پروانه سازمان نظام روانشناسی را بگیرید و در صورتی که آموزش و پرورش کسانی را معرفی کند تسهیلاتی برای دریافت پروانه این سازمان فراهم‌ کنیم.

وی گفت: ما در سازمان روانشناسی آمادگی داریم با مشارکت آموزش و پرورش دوره های توانمندسازی برگزار کنیم تا مشاوران و روانشناسان استان ها آموزش لازم را ببینند و توانمندی های حرفه ای خود را افزایش بدهند تا آسیب های اجتماعی کاهش یابد.

حاتمی گفت: در مدرسه مشاوره بخشی از کار ما است و مشاوران در حدی که اطلاعات دارند دانش آموز را ارزیابی کنند و اگر می توانند مسئله را حل کنند و در غیر این صورت دانش آموز را ارجاع دهند. ارجاع دانش آموز برای مداخله روانشناختی یک فن است و هر چه اطلاعات مشاور افزایش یابد تعداد دانش آموزانی که ارجاع می دهد بیشتر می شود. همه مشاورین باید بتوانند تشخیص دهند ولی همه لازم نیست مداخله روانشناختی را انجام دهند.

وی گفت: روانشناس، مشاور،مربی و معلم باید پیشگیری را مد نظر قرار دهد ترویج سبک زندگی سالم همچنین حفظ و ارتقا و رفتار سالم نیز برعهده مشاورین و روانشناسان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

حسن دلایی میلان
Iran, Islamic Republic of
خیلی خیلی جالب است؟
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
ميزان هوش، با توانايى تغيير كردن، اندازه گيرى ميشود. آلبرت انشتين