چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ / ۲۱:۳۱
کد مطلب: 49296
۱

تفاهم‌نامه همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره

تفاهم‌نامه همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره
میگنا: تفاهم‌نامه همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و سازمان نظام روانشاسی و مشاوره کشور ظهر روز چهارشنبه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران و محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور به امضا رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبد‌الکریم بهجت‌پور در این دیدار با اشاره به اهمیت توجه به روانشناسی و مشاوره در کشور عنوان کرد: رشته روانشناسی از رشته‌های مورد علاقه مردم است و ما هم نسبت به این رشته علاقه و البته نگرانی‌هایی داریم.

وی افزود: در روانشناسی باید به فرهنگی دینی و اسلامی، زیست‌بوم و مسائل مختلف دیگری توجه داشته باشیم و بدون تردید حوزه‌های علمیه می‌توانند در این زمینه اثرگذار باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: حوزه‌های علمیه خواهران آمادگی همکاری در زمینه‌های علمی - نظری و اجتماعی را در چارچوب‌های استاندارد با سازمان نظام روانشانسی و مشاوره دارد.

وی با بیان اینکه مشاوره و روانشناسی در حوزه‌های علمیه خواهران مورد توجه بوده است ادامه داد: در حوزه‌های علمیه خواهران همواره به روانشناسی و مشاوره توجه می‌شود و تا کنون اقداماتی از جمله تاسیس مرکز مشاوره در استان هرمزگان انجام شده است.

مفسر برجسته قران کریم عنوان کرد: در زمینه مشاوره و روانشناسی باید توجه بسیار زیادی به فرهنگ دینی و اسلامی و رهنمود‌های قرآن کردیم داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید از علم روانشناسی و مشاوره برای حل مسائل و مشکلات مردم استفاده کنیم.
 

 
استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه خواهران در زمینه مشاوره روانشناسی
همچنین در ابتدای این دیدار، دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره کشور گفت:  سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره به عنوان سازمان فرابخشی با 30 هزار عضو رسمی مسئولیت صدور مجوز و پروانه صلاحیت حرفه‌ای، نظارت تخصصی و توانمندسازی حرفه‌ای روان‌شناسان و مشاوران و حمایت از حقوق مراجعان و روان‌شناسان و مشاوران را برعهده دارد.

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور با بیان این که در جامعه ما، نرخ آسیب‌های اجتماعی روند افزایشی دارد، تصریح کرد: یکی از علل این افزایش، دخالت افراد غیر مرتبط در حوزه روان‌شناسی و مشاوره است.
وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که اخیراً با آن روبه رو می‌شویم کسانی هستند که با سوء استفاده از فضای مجازی خود را به عنوان مشاور معرفی می‌کنند و باعث می‌شوند مردم به آن‌ها مراجعه کنند.

حاتمی افزود:  دخالت افراد غیر متخصص و مشاوره‌های نادرست آن‌ها موجب می‌شود سلامت جامعه و مراجعان با خطر مواجه شود بنابراین ما مصمم هستیم تا این گونه عوام فریبی‌ها را کنترل کنیم.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با اشاره به اهمیت تعامل با حوزه‌های علمیه در زمینه مشاوره گفت: هدف ما از تعامل با حوزه‌های علمیه نهادینه کردن مشاوره و روانشناسی در بستر فرهنگ دینی و اسلامی است.

وی با تأکید بر اهمیت تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه مشاوره خاطرنشان کرد: روانشناسی و مشاوره می‌تواند فرصت و یا تهدید باشد و ما در تلاش هستیم تا تهدید‌ها رو به فرصت تبدیل کنیم.

حاتمی با اشاره به تاثیرگذاری زنان در خانواده و جامعه گفت: بدون تردید زنان اثربخش‌تر از مردان هستند و امیدوارم که بتوانیم از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران در زمینه روانشانسی و مشاره استفاده کنیم.

گفتنی است در پایان این مراسم تفاهم‌نامه همکاری میان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور امضا شد.
 
 
 
 
مرجع : خبرگزاری کوثر
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
مشکل فکر های بسته این است که دهانشان پیوسته باز است...