کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«سلامت روان» نوجوانان هدف می‌شود

خبرگزاری فارس , 14 دی 1398 ساعت 7:23

چین قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۲ تمام مدارس را قادر به ارائه خدمات روان شناسی برای دانش آموزان و دانشجویان به عنوان بخشی از یک برنامه عملی با هدف سلامت روان کودکان و جوانان کند.


میگنا: به گزارش شینهوا، چین قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۲ تمام مدارس را قادر به ارائه خدمات روان شناسی برای دانش آموزان و دانشجویان به عنوان بخشی از یک برنامه عملی با هدف سلامت روان کودکان و جوانان کند.
 
طبق برنامه ای که بطور مشترک توسط ۱۲ مقام مرکزی از جمله کمیسیون ملی بهداشت و وزارت آموزش و پرورش منتشر شده است، هر مدرسه و دانشگاه باید یک بستر خدمات روان شناسی ایجاد کند یا به پزشکان مدارس متکی باشد تا بتواند خدمات بهداشت روان را به دانش آموزان ارائه کند.

مؤسسات آموزش پیش دبستانی و آموزش ویژه لازم است که معلمان بهداشت روان تمام وقت را به استخدام درآورند.

طبق این برنامه تا پایان سال ۲۰۲۲، ۶۰ درصد بیمارستان‌های روانپزشکی کشور در درجه 2 و بالاتر باید خدمات سرپایی روانی را برای کودکان و نوجوانان ارائه دهند، در حالی که ۳۰ درصد از بیمارستان‌های کودکان، مراکز خدمات مراقبت از مادران و کودکان و بیمارستان‌های عمومی نیز این خدمات را ارائه می‌دهند.

در ادامه این برنامه آمده است: تا سال ۲۰۲۰، تمام شهرها باید دسترسی مستقیم به مراکز روانشناسی و مشاوره داشته باشند و میزان آگاهی از دانش بنیادی بهداشت روان در بین جوانان باید به ۸۰ درصد برسد.

بروز مشکلات روحی و رفتاری و شیوع اختلالات روانی در بین جوان‌های چینی در سال‌های اخیر به یک مشکل بهداشت عمومی به طور فزاینده ای تبدیل شده است.

برای رفع این چالش، برنامه عمل با هدف ایجاد یک شبکه خدمات بهداشت روان که شامل مدارس، جوامع، خانواده‌ها، رسانه‌ها و مؤسسات پزشکی و ایجاد یک محیط اجتماعی است که منجر به حفظ سلامت روان جوانان می‌شود.

این طرح همچنین شامل اقدامات برای اجرای مداخلات پیشگیرانه برای مشکلات روحی و رفتاری و اختلالات روانی نوجوانان و تقویت مشاوره روانشناسی برای گروه‌های اصلی است.


کد مطلب: 49304

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/49304/سلامت-روان-نوجوانان-هدف-می-شود

میگنا
  https://www.migna.ir