چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ / ۱۸:۱۱
کد مطلب: 49406
۸
۶

درگذشت دکتر علی‌اصغر کاکو جویباری- روانشناس

درگذشت دکتر علی‌اصغر کاکو جویباری- روانشناس
به گزارش میگنا دکتر علی اصغر کاکو جویباری- روانشناس و رئيس پيشين پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش پس از يك دوره طولاني بيماري سرطان دار فاني را وداع گفت.

در همين ارتباط فرهاد کریمی، رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در پیامی درگذشت اين استاد فرزانه و رئیس سابق این پژوهشگاه را تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش متن این پیام به شرح زیر است:

«انا لله و انا الیه راجعون»
از شمار دو چشم یک تن کم
وز شمار خرد هزاران بیش

خبر رحلت نابهنگام استاد ارجمند جناب آقای دکتر علی‌اصغر کاکو جویباری واصل شد و موجی از اندوه در دل دوستداران ایشان پدید آمد. ایشان از اساتید با اخلاق، متعهد و متخصص در زمینه مباحث تعلیم و تربیت کودکان استثنایی و آموزش فراگیر بودند که علاقه وافری به مسائل حوزه پژوهش و سیاست‌گذاری آموزش و پرورش داشتند و با تحلیل‌های دقیق و جامع و تولید آثار ارزشمند، کمک‌های موثری به ارتقاء کیفی تحقیقات آموزشی نمودند و سهم قابل ملاحظه‌ای در تصمیم‌سازی‌های آموزشی مبتنی بر یافته‌های پژوهشی داشتند. عملکرد درخشان ایشان در مدیریت پژوهشکده کودکان استثنایی و پژوهشکده تعلیم و تربیت فراموش شدنی نیست. ایشان با ابتکار عمل مثال‌زدنی و تدبیر موثر، سنگ‌بنای تأسیس نهاد پژوهشی وزارت آموزش و پرورش (پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش) را در سال‌های 1381 الی 1383 فراهم نمودند. شجره طیبه پژوهشگاه و انسجام بخشی به حوزه تحقیقات آموزشی و نهادینه‌سازی فرآیند پژوهش در خدمت ارتقاء کیفیت آموزش، مرهون افکار بلند، مترقی و مدیریت خردمندانه اوست. به فضل الهی تلاش‌های علمی ایشان، ذخیره آخرت این استاد فرهیخته خواهد شد. به مصداق حدیث شریف نبوی (صلوات الله علیه) إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثَلُمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ، فقدان ایشان ضایعه بزرگی برای حوزه تحقیقات آموزشی به شمار می‌رود که جبران آن بعید به نظر می‌رسد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت درگذشت این استاد فرهیخته به خانواده مکرم و معّزز ایشان و درخواست صبر و اجر برای ایشان و عرض تعزیت به عموم پژوهشگران و مدیران حوزه تعلیم و تربیت، علو درجات معنوی و هم‌نشینی با پیامبر اکرم (صلوات الله علیه)، ائمه معصومین (سلام‌الله علیهم) و اولیاء و صلحا را برای این استاد فرهیخته از درگاه احدّیت متعال خواستارم.»


پیام تسلیت رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور
دکتر سیدجواد حسسنی، به مناسبت درگذشت "دکتر علی اکبر کاکوجویباری"، معاون اسبق برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور، با صدور پیامی، ضمن اظهار همدردی، این ضایعه بزرگ را به فرهنگیان،اساتید، پژوهشگران، خانواده ها ، دانش آموزان و خانواده این استاد فرزانه تسلیت گفت.

در متن پیام رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور آمده است، جامعه فرهنگیان امروز ناباورانه، فقدان معلمی فرهیخته واستادی فرزانه را به سوگ نشسته است.

لازم به ذکر است مرحوم دکتر علی اصغر کاکوجویباری علاوه بر معاونت برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش وپرورش استثنایی،ریاست پژوهشکده تعلیم وتربیت استثنایی کشور و رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و دهها کتاب ومقاله علمی وپژوهشی را از خود به یادگار نهاده است.


همچنین دكتر محمدحاتمي رئيس سازمان نظام روانشناسي و مشاوره نيز در پيامي درگذشت اين همكار پرتلاش عرصه آموزش و پرورش را به خانواده معزز و بويژه همسر و فرزندان و جامعه روانشناسی کشور تسليت گفت.
 
متن پیام دکتر حاتمی به این شرح است:
انا لله و انا الیه راجعون
با کمال تاسف و تاثر اطلاع یافتم همکار عزیزمان دکتر علی اصغر کاکوجویباری، عضو کمیسیون روان شناسی کودکان استثنایی و استاد فرهیخته روان شناسی دانشگاه پیام نور، صبح امروز پس از یک دوره طولانی بیماری سرطان دار فانی را وداع گفته است.

اینجانب خدمت خانواده محترم، همسر و فرزندان این عزیز از دست رفته تسلیت عرض می‌کنم. ‌از درگاه خداوند منان برای این همکار پر تلاش عرصه آموزش و پرورش طلب آمرزش و مغفرت و برای بازماندگان صبر مسئلت دارم.

محمد حاتمی
رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
روحش شاد استاد شریفی بود
حیدررنجکش
Iran, Islamic Republic of
فوت روانشناس سخت است
Iran, Islamic Republic of
بهترین استادم باورم نمی شودرفتنت را ...
تو به من انگیزه تلاش دادی ...
تو به من یاد دادی قوی باشم ،استرس را از خود دور کنم ...
تو به من یاد دادی بدون هیچ تردیدی قلم بدست بگیرم و نهایت پژوهشگر قابلی بشوم ...
تو به من درس مهربانی و استقامت اموختی ...
تلاشهای علمی من در کنار تو معنا می گرفت تو که رفتی انگار قلم من از نوشتن باز ایستاد ...
هرگز فراموشت نخواهم کرد .
روحت شاد
سعید
Iran, Islamic Republic of
معلومه که مدارس استثنایی اینقدر عالی هستند دست رنج چنین اساتید دانشگاه پیام نورند!!! خخخخخ
Iran, Islamic Republic of
جای تاسف داره اظهار نظرهای اینچنین. آقای دکتر جویباری هیئت علمی پژوهشی بودند و بنا به دلایلی که بخشی مربوط به بیماری ایشون بود به پیام نور انتقالی گرفتند و فقط چند سال پیام نور تدریس کردند. خدمات ایشون به جامعه استثنایی رو از معلمان دوران پژوهشی ایشون بپرسید.
Iran, Islamic Republic of
روحش شاد حقیقتا سرمایه ارزشمندی برای آموزش و پرورش استثنایی کشور بود
علی اکبر پورسلطان
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
کلمات بیش از آنچه که شما تصور می کنید تاثیر گذارند. همیشه پیش از صحبت کردن فکر کنید.