جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۱
کد مطلب: 49508
۰
رئیس دوازدهمین کنگره سکته مغزی ایران مطرح کرد؛

۳۰ درصد موارد ابتلا به سکته مغزی در سنین زیر ۵۵ سال است

 

مسعود مهرپور رئیس انجمن سکته مغزی ایران در آستانه برگزاری دوازدهمین کنگره سکته مغزی اظهار کرد: این کنگره ۱۴ تا ۱۶ اسفند سال جاری در سالن همایش‌های کتابخانه ملی ایران با حضور اساتید و صاحب‌نظران برجسته این حوزه برگزار می‌شود و جدیدترین دستاورد‌های علمی و نوین در زمینه سکته مغزی مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

او گفت: در کشور‌های در حال توسعه سکته مغزی دومین عامل مرگ و میر پس از سکته قلبی است و مهمترین علت ناتوانی و اختلال حرکتی محسوب می‌شود.

رئیس دوازدهمین کنگره سکته مغزی ایران افزود: مهمترین عوامل خطر که سبب ابتلا به سکته مغزی می‌شوند کم تحرکی، چاقی، استعمال دخانیات، ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی و فشارخون هستند که شناسایی به موقع هر یک از این عوامل خطر در پیشگیری از بروز سکته مغزی بسیار حائز اهمیت است و هزینه‌های کمی را نسبت به درمان این بیماری دارد.

مهرپور با اشاره به اینکه درمان سکته مغزی به دو بخش درمان کوتاه مدت و بلندمدت (توانبخشی) تقسیم می‌شود، گفت: در صورتی که بلافاصله و در زمان طلایی، درمان سکته مغزی انجام نگیرد سلول‌های مغزی نابود و دیگر امکان بازسازی آن‌ها نیست.


او بیان کرد: هر چند که آمار دقیقی از میزان ابتلا به سکته مغزی در کشور وجود ندارد، اما بر اساس برخی از مطالعات به طور متوسط سالانه ۱۵۰ هزار مورد ابتلا به سکته مغزی داریم. همچنین باید توجه داشت که سکته مغزی تنها بیماری ویژه سالمندان نیست و در حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد موارد در افراد با میانگین سنی کمتر از پنجاه و پنج سال به وقوع می‌پیوندد.

رئیس انجمن سکته مغزی ایران با اشاره به اینکه ۳۰ درصد موارد ابتلا به سکته مغزی سبب مرگ و میر می‌شود و در ۳۰ درصد موارد نیز فرد زنده می‌ماند و درگیر عارضه‌های ناشی از این بیماری و ناتوانی است، گفت: زمانی که سکته مغزی در سنین کمتر از ۵۵ سال به وقوع بپیوندد سبب می‌شود که فرد در سن توانایی بدنی، ناتوان شود و بار اقتصادی، روانی و اجتماعی فراوانی را به همراه داشته باشد بنابراین همه این موضوعات ضرورت پیشگیری از ابتلا به این بیماری را نشان می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.