پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۰ / ۱۰:۳۹
کد مطلب: 4957
۰

تعطيلي پنج‌شنبه‌ها بخشنامه نمي‌خواهد؛ صدور احکام استخدامی‌ها از اول مهر

 وزیر آموزش و پرورش گفت: تعطیلی پنج‌شنبه‌های دبستان‌ها نیاز به بخشنامه ندارد و اجرای آن از هفته آینده قطعی است همچنین احکام استخدامی 17 هزار معلم حق‌التدریس تبدیل وضعیت شده نیز از اول مهر صادر می‌شود. به گزارش فارس، حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم نواخته شدن همزمان زنگ‌های غنچه‌ها، شکوفه‌ها و جوانه‌ها که امروز در محل مجتمع آموزشی و پرورشی پسرانه معراج در منطقه 11 تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در رابطه با سؤال برخی از مدیران مدارس ابتدایی درباره زمان ارسال بخشنامه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها اظهار داشت: تعطیلی روزهای پنج‌شنبه دبستان‌ها، مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است و بخشنامه نمی‌‌خواهد بنابراین اجرای این طرح از هفته آینده قطعی است و مدیران نیز منتظر بخشنامه نباشند.

وی درباره زمان صدور احکام استخدامی 17 هزار معلم حق‌التدریس تبدیل وضعیت شده، گفت: ابتدا باید مدرسه محل خدمت این افراد مشخص شده و کار خود را آغاز کنند تا از نیمه دوم مهرماه کار صدور احکام استخدامی آنها آغاز شود اما تاریخ حکم استخدامی آنها از اول مهرماه محسوب خواهد شد.

* مدیران آموزش و پرورش تراکم کلاس‌های 40 نفره را با انتقال دانش‌آموزان به دیگر کلاس‌ها و مدارس حل کنند

وزیر آموزش و پرورش همچنین در رابطه با گلایه برخی از معلمان به ویژه در دوره راهنمایی مبنی بر تشکیل کلاس‌هایی با جمعیت 40 یا 42 نفره نیز تصریح کرد:‌ این حرف آنها درست است و ما نیز در حال پیگیری هستیم و اعلام کرده‌ایم که مدیران نظارت کنند تا اگر یک کلاس به 40 نفر رسید، به سرعت از طریق تقسیم کلاس‌ها یا انتقال دانش‌آموزان به مدارس نزدیک مشکل را حل کنند.

وی با بیان اینکه نباید عدد تراکم کلاس‌ها به 40 نفر برسد، اضافه کرد: سقف جمعیت کلاس‌ها در مدارس عادی 35 نفر و در مدارس خاص مانند نمونه دولتی و استعدادهای درخشان 30 نفر است مگر در شرایط اضطراری مانند کلاس‌های واقع در شهرک‌های کوچک که این دیگر در دست ما نیست.

* هزینه کلاس‌های فوق برنامه و کنکور در مدارس از‌ 10 درصد از دانش‌آموزان بی‌بضاعت گرفته نمی‌شود

حاجی‌بابایی با اشاره به ارسال بخشنامه مربوط به ایجاد کلاس‌های تقویتی و کنکور در نوبت بعدازظهر مدارس در سال تحصیلی جدید عنوان کرد: وضعیت مالی کلاس‌ها به گونه‌ای است که هیچ‌کس دچار مشکل نمی‌شود، بر این اساس 10 درصد از دانش‌آموزانی که توان مالی ندارند، مطلقاً پولی پرداخت نمی‌کنند و آموزش و پرورش نیز حتی یک ریال از درآمدهای این کلاس‌ها را نمی‌گیرد بلکه تمام این مبالغ در همان مدارس و برای دست‌اندرکاران کلاس‌ها هزینه می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به محورهای چهارگانه سیاست‌های آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید اظهار داشت: ساماندهی نیروی انسانی، فضاهای آموزشی، منابع مالی و تخصصی‌تر شدن آموزش و پرورش مهمترین این سیاست‌ها است همچنین امسال تعداد مدارس هوشمندسازی شده به عدد قابل توجهی می‌رسد که بعداً اعلام خواهم کرد.

* آغاز به کار 540 مدرسه تخصصی ورزش در سال تحصیلی جدید

به گزارش توانا، در این مراسم وزیر آموزش و پرورش پیش از به صدا درآوردن زنگ آغاز سال تحصیلی کلاس اولی‌ها در سخنانی با اشاره به استعدادهای دانش‌آموزان گفت: امروز که بیش از یک میلیون کلاس اولی و نیز یک میلیون دانش‌آموز اول راهنمایی وارد مدرسه می‌شوند، مسئولان آینده کشور اعم از رئیس جمهور، وزرا و دانشمندان از میان آنها خواهند بود بنابراین هیچ بخشی مهمتر از آموزش و پرورش نیست و لازم است که همه به این بخش کمک کنند.

وی با اشاره به تعطیلی دبستان‌ها در روزهای پنجشنبه تصریح کرد: پنج‌شنبه‌ها روز خانواده است و باید دانش‌آموزان در کنار خانواده باشند و حتی اولیا نیز کار خود را تعطیل کنند و در کنار فرزندان خود باشند.

حاجی‌بابایی با اشاره به راه‌اندازی 10 هزار مدرسه قرآن در سال گذشته و آموزش قرآن به یک میلیون و 360 هزار دانش‌آموز گفت: اگر اعتبارات لازم به دست آید، 10 هزار مدرسه قرآنی باید به 50 هزار مدرسه افزایش یابد.

وزیر آموزش و پرورش هدف از اجرای طرح آموزش شنا را فرهنگ‌سازی این رشته در جامعه خواند و با اشاره به آموزش طناب‌زنی به دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید گفت: در سال گذشته 50 مدرسه تخصصی ورزش داشتیم که امسال تعداد آنها به 540 مدرسه می‌رسد؛ این مدارس تمام درس‌های دیگر دانش آموزان را دارند اما یک رشته تخصصی ورزشی را نیز آموزش می‌دهند.

وی تأکید کرد: تمام فضاهای آموزشی باید در 10 الی 15 سال آینده به صورت مجتمع‌های آموزشی و پرورشی با سالن‌های ورزشی تغییر یابند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
از آدمهای حسود؛ متنفر نباشید، دلیل حسادت آنها این است که فکر می کنند شما از آنها بهتر هستید... پائولو کوئلیو