جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۵:۱۳
کد مطلب: 49571
۰

افزایش قابل توجه سرطان‌های پوست با استفاده از سولاریوم

سیدحسن اعتمادزاده   با بیان این مطلب افزود: شدت بروز این بیماری‌ها با روشن‌تر بودن پوست و افزایش دفعات استفاده از سولاریوم بیشتر می‌شود. در مطالعات ارقام مختلفی در این زمینه ارایه شده اما در همه آن‌ها تاکید شده که میزان افزایش ابتلا، قابل توجه است.
 
این متخصص پوست و مو با تاکید بر پرهیز از حمام آفتاب طولانی مدت و سولاریوم، گفت: تکرار سولاریوم آسیب زا است و انجام آن‌ها به مردم توصیه نمی‌شود. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که استفاده زیاد سولاریوم می‌تواند سرطان پوست را به طور چشمگیر افزایش دهد.

اعتمادزاده به نظارت مناسب بر تولیدات محصولات آرایشی و بهداشتی کشور اشاره کرد و افزود: تولیدات اغلب شرکت‌های محصولات آرایشی و بهداشتی از کیفیت مناسب برخوردار است و سلامتی افراد را به خطر نمی‌اندازد.
وی به مردم توصیه کرد که از محصولات آرایشی و بهداشتی استاندارد ایرانی استفاده کنند و گفت: برخی محصولات بهداشتی خارجی ممکن است تقلبی بوده یا در مسیر انتقال به کشور، نگهداری مناسب انجام نشده و احتمالا خاصیت خود را از دست داده یا حتی آسیب زا باشند.


کاهش سن بروز سرطان پوست
اعتمادزاده به کاهش سن بروز سرطان پوست اشاره کرد و گفت: تخریب لایه ازن سبب تابش اشعه‌های مضر موجود در نور آفتاب بر پوست شده که این موضوع کاهش سن بروز سرطان پوست در دنیا را به همراه داشته است.
وی با اشاره به اینکه در ایران باید سرطان پوست جدی‌تر گرفته شود، افزود: در کشور سن بروز سرطان کاهش پیدا کرده اما به دلیل پوشش مناسب بدن، این کاهش بسیار کمتر از سایر کشورها است.

این متخصص پوست و مو ادامه داد: سن بروز سرطان پوست در کشورهایی مانند استرالیا و آمریکا؛ کانادا و کشورهای اروپایی در سال ۱۹۹۰ بین ۵۵ تا ۶۰ سال بوده و چند سال قبل در همان مناطق این سن به ۲۵ تا ۳۰ سال رسیده است.

اعتمادزاده، تومورهای پوستی را به دو دسته ملانومی و غیرملانومی تقسیم کرد و گفت: نور آفتاب از عوامل اصلی بروز تومورهای غیرملانومی است و به همین دلیل به افراد به خصوص افرادی که در معرض نور آفتاب مشغول به فعالیت هستند توصیه می‌شود از کلاه، دستکش، ضد آفتاب و عینک آفتابی استفاده کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
انسانهاي شاد دنياي درونشان را ميسازند، انسانهاي غمگين دنياي بيرونشان را سرزنش ميكنند.