پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۷:۵۳
کد مطلب: 49616
۱

حمایت روانی، نسخه شفابخش بیماران سرطانی

حمایت روانی، نسخه شفابخش بیماران سرطانی
عطاءالله محمدی در خصوص حمایت های روحی - روانی و اجتماعی بیماران مبتلا به سرطان، افزود: نخستین حق اساسی بیمار مبتلا به سرطان آگاهی از بیماری و شناخت این آسیب است.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر آگاهی از بیماری به دلیل شناخت روش درمان و اثرات جانبی، عوارض دارو، روش نوین زندگی مطابق با این بیماری به منظور ارتقاء بهبود وضعیت برای این بیماران ضروری است.

محمدی با تاکید بر اهمیت حمایت های روان شناختی از این بیماران گفت: یکی از مهمترین شاخص ها در رابطه با بیماران مبتلا به سرطان تامین احساس امنیت و آرامش در آنها است.

وی تصریح کرد: تامین این احساس آرامش با تامین خدمات اجتماعی، بهداشتی و درمانی محقق می شود؛ اکنون با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم، دسترسی به دارو با دشواری روبرو است و این امر امنیت روان بیماران را تحت تاثیر قرار می دهد. به همین دلیل مدیریت توزیع دارو و سهولت دسترسی در این خصوص بسیار حائز اهمیت است.

این روانشناس شخصیت گفت: بیماری برخی مبتلایان به سرطان قابل درمان و طول زندگی برخی دیگر با درمان به موقع افزایش می‌یابد و هر یک از این بیماران حمایتهای روانی متعددی را می طلبند.

محمدی گفت: بیماران گروه دوم نباید احساس کنند؛ اضافی محسوب می شوند و در کوتاه مدت از دست می روند. پایه و اساس زندگی مبتنی بر مرگ نیست و این مهم باید به آنها آموزش داده شود. گفت وگو با این بیماران در خصوص مرگ و میر نیز روح و روان آنها را تخریب می کند.

وی در مورد حمایت های روحی و روانی خانواده بیماران سرطانی گفت: بیماران مبتلا به سرطان باید در هر یک از اقدامات اجتماعی (در صورت مشورت با پزشک معالج) حضور و مشارکت داشته باشند و از فعالیت های روزمره از جمله تهیه مایحتاج زندگی محروم نشوند.

محمدی افزود: این بیماران باید تاثیرگذاری در جامعه را احساس کنند؛ به سبب بیماری در خانواده و اجتماع مستثنی نشوند. تزریق این احساس به عهده خانواده است و بی شک برخورد متعارف و عادی آنها در این رابطه نقش موثری ایفا می کند.

گفتني است از هر ۱۰۰ هزار نفر زن و مرد در کشور ایران ۱۵۷ تا ۱۳۰ نفر به سرطان مبتلا می‌شوند و این در حالی است که به طور متوسط از هر ۱۰۰ هزار نفر بیش از ۲۰۰ نفر در جهان این بیماری را تجربه می کنند. ۱۵ بهمن ماه (۴ فوریه) نیز که تحت عنوان روز جهانی سرطان نام گذاری شده است؛ به منظور افزایش آگاهی از این بیماری و تشویق جهت پیشگیری و درمان و با هدف کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هر وقت احساس حسادت کردیم ، یادمان باشد ، خاموش کردن شمع دیگری ، باعث نمیشود ، شمع ما درخشان تر نور افشانی کند