جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱ مهر ۱۳۹۰ / ۱۹:۲۵
کد مطلب: 4982
۰

افزایش ورزش هفتگی دانش‌آموزان به 4 ساعت؛ توصیه به مدیران سمپاد

وزیر آموزش و پرورش از افزایش ساعت ورزش هفتگی دانش‌آموزان به 4 ساعت، پس از اجرای «برنامه درسی ملی» خبر داد و تأکید کرد: مدیران مدارس تیزهوشان، حال دانش‌آموزان بی‌بضاعت را رعایت کنند.
به گزارش فارس ، حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش شب گذشته در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما در پاسخ به گلایه‌ها و انتقادات دبیران تربیت‌بدنی مدارس به خاطر کاهش ساعت ورزش هفتگی دانش‌آموزان از امسال، اظهار داشت: ورزش باید در مدارس گسترش یابد و در تمام کلاس‌ها (پایه‌ها) نیز دو ساعت ورزش پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: کاهش یک‌ ساعته زمان ورزش در پایه سوم دبیرستان نیز به دلیل این است که با توجه به حذف آزمون (سراسری)، امتحانات سراسری نهایی را داریم و هدف این است که فرصت بیشتری برای دانش‌آموزان فراهم شود تا بهتر برای آزمون‌های سراسری آماده شوند.

حاجی‌بابایی با اشاره به بررسی «برنامه درسی ملی» تصریح کرد: در برنامه درسی ملی باید به سمتی حرکت کنیم که 3 ساعت ورزش در هفته به 4 ساعت برسد که آن را رشد خواهیم داد و خیال همه ورزشکاران و معلمان سراسر کشور نیز راحت باشد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی فعلی یک نوع ساماندهی موقت است تا زمانی که برنامه درسی ملی تصویب و اجرا شود چرا که با تصویب این برنامه بسیاری از دروس باید تغییر کند.

* دانش‌آموزان را در آموزش زبان انگلیسی گرفتار "گرامر" کرده‌ایم

وی همچنین در رابطه با نتایج ضعیف آموزش «زبان دوم» در مدارس اظهار داشت: در رابطه با درسی مانند «زبان انگلیسی» دانش‌آموزان را درگیر دستور زبان (گرامر) و بسیاری از مسائل دیگر کرده‌ایم که شاید چندان نیاز آنها نباشد.

حاجی‌بابایی اضافه کرد: درباره «عربی و قرآن» نیز وضعیت همین طور است؛ در حال حاضر علاوه بر توجه به کاربردهای آموزش عربی در مدارس، محتوای این درس نیز محل بحث است و می‌توانیم به جای محتوای فعلی، احادیث، مباحث اخلاقی و اجتماعی را داشته باشیم.

* مدیران مدارس "تیزهوشان" حال دانش‌آموزان بی‌بضاعت را رعایت کنند

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به توجه این وزارتخانه به دانش‌آموزان کم‌توان مالی در کلاس‌های کنکور و تقویتی و مدارس خاص، تأکید کرد: از همین جا به تمام مدیران مدارس سمپاد (استعدادهای درخشان) در سراسر کشور ابلاغ می‌کنم و رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان نیز این موضوع را پیگیری می‌کند؛ در رابطه با این مدارس ممکن است یک دانش‌آموز تیزهوش وارد شود که حتی یک ریال هم نتواند پرداخت کند بنابراین در این موارد باید حتماً رعایت حال آنها بشود.

وی خاطرنشان کرد: همیشه در تمام مدارس درصدی را برای دانش‌آموزانی که توان مالی ندارند، در نظر می‌گیریم بنابراین در این مدارس نیز حال این دانش‌آموزان رعایت شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هم اکنون که در حال نفس کشیدن هستید، کس دیگری دارد نفس های آخرش را می کشد. پس دست از گله و شکایت بردارید و بیاموزید چگونه با داشته هایتان زندگی کنید.