کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان عنوان کرد:

دانش افزایی مدیران و مشاوران حوزه ازدواج و خانواده ضروریست

پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان , 7 اسفند 1398 ساعت 11:17

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان پرداختن به موضوعات نوپدید حوزه خانواده، ضرورت مشاوره پیش از ازدواج به صورت کاملا علمی و... را از اهداف برگزاری دومین دوره ملی دانش افزایی مدیران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده برشمرد.


میگنا: اعظم کریمی با اشاره به برگزاری دوره دانش افزایی مدیران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده سراسر کشور به میزبانی رشت اظهار داشت: این دوره با همت دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی و با همکاری سازمان نظام روانشناسی با حضور 120 نفر از مدیران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده از سراسر کشور برگزار شد.

وی ادامه داد: در این دوره دکتر شهرام محمدخانی " دانشیار روانشناسی بالینی " دانشگاه خوارزمی به مدت 16 ساعت به تدریس مباحث زوج درمانی شناختی-رفتاری(ساختار، فرایند و ارزیابی و طرح ریزی درمان) پرداخت.

کریمی یادآور شد: در این دوره سه روزه موضوعات خانواده درمانی و زوج های پیمان شکن توسط دکتر یحیایی، روان سنجی پیش از ازدواج بر اساس مدل FAP توسط دکتر نظامدوست ،ارتباط موثر با مراجعان، برنامه ریزی هدفمند زماندار و مطالعات به روز توسط خانم مژده بقائی از مدیران مراکز مشاوره و اساتید استان گیلان ارائه شد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی با بیان اینکه بسیاری از موضوعات و مسائل نوپدید در حوزه خانواده مطرح است، برگزاری چنین هم اندیشی هایی را موجب طرح مسائل در فضای علمی و به اشتراک گذاشتن تجربیات متخصصین در مقابله با آسیب ها دانست..

وی در خصوص برنامه ریزی، ساماندهی و ارتباط با مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده و عمده انتظارات و مطالبات شرکت کنندگان در دوره دانش افزایی گفت: موضوع معافیت مالیاتی، ضرورت بیمه مشاوره، تدوام دوره های آموزشی و نیز اجباری شدن مشاوره های پیش از ازدواج همزمان با توسعه کمی و کیفی مراکز تخصصی از جمله مباحث مطرح شده بود.

درمراسم اختتامیه این دوره از 10مرکز تخصصی مشاوره ازدواج وخانواده فعال در کشور تقدیر شد.


کد مطلب: 49823

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/49823/دانش-افزایی-مدیران-مشاوران-حوزه-ازدواج-خانواده-ضروریست

میگنا
  https://www.migna.ir