کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعلام آمادگی ۴۹ روان شناس جهت درمان اضطراب کرونا

خبرگزاری ایسنا , 20 اسفند 1398 ساعت 12:09

عضو شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور طی نامه‌ای، از آمادگی ۴۹ روان شناس جهت درمان سندرم اضطراب کرونا به روش PTC در قالب طرحی ملی به رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور خبر داد.


در نامه دکتر محمدعلی بشارت با اشاره به ترس و اضطراب ناشی از ویروس کرونا در کشور آمده است: «پیرو بحران کرونا در کشور، تعداد زیادی از هموطنان تحت تاثیر این شرایط استرس زا، از سندرم اضطراب ابتلا به این بیماری رنج می برند.

این عضو شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در ادامه این نامه افزود: بر حسب وظیفه ملی و حرفه‌ای برای ارایه کمک‌های روانشناختی به هموطنان آسیب دیده از کرونا، طی فراخوانی از تمامی روان شناسان و مشاوران کارآزموده و با تجربه در درمان اختلالات اضطرابی به روش PTC، تقاضا کردم تا در قالب یک جهاد ملی به منظور درمان این سندرم به روش PTC و صرفا از طریق تلفن و به صورت رایگان به کمک هموطنان بشتابند.

فهرستی از مشخصات درمانگرانی که تا روز دوشنبه 19 اسفندماه، برای مشارکت در این اقدام عملی و خیرخواهانه اعلام آمادگی کرده‌اند تهیه شده است.

وی در ادامه از رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور خواست تا اسامی روانشناسانی که مایلند داوطلبانه و به صورت رایگان به هموطنان نیازمند کمک کنند و مهارت های عملی و تجربی و معیارهای اخلاق حرفه‌ای آن ها مورد تائید است را از طریق سایت سازمان و به هر نحو دیگری به اطلاع عموم برساند.

در ادامه این نامه نیز نوشته شده است: کارآمدی روان‌درمانی به روش PTC، به عنوان رویکردی تاثیرگذار و بسیار کوتاه مدت، بر اساس شواهد تجربی تایید شده است و در شرایط اورژانسی فعلی کشور، روش ترجیحی درمان سندرم اضطراب کرونا محسوب می شود.»
اسامی روانشناسان داوطلب پاسخگویی را از فایل پیوست دانلود نمایید(بالای ستون سمت چپ)
 


کد مطلب: 49899

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/49899/اعلام-آمادگی-۴۹-روان-شناس-جهت-درمان-اضطراب-کرونا

میگنا
  https://www.migna.ir