شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۷:۵۱
کد مطلب: 49900
۱

کدام داروی ضد افسردگی برای فرد بهتر عمل می کند؟

کدام داروی ضد افسردگی برای فرد بهتر عمل می کند؟
کدام داروی ضد افسردگی برای فرد بهتر عمل می کند؟
براساس یک مطالعه جدید الگوهای موج مغز می توانند به طور بالقوه به پیش بینی چگونگی پاسخگویی بیماران به یک داروی ضد افسردگی قبل از شروع درمان کمک کنند. این مطالعه یکی از چالش های اساسی روانپزشکی را مطرح کرده است. عدم وجود تست هایی که بتواند به پزشکان در انتخاب بهترین گزینه های درمانی بیماران مبتلا به افسردگی کمک کند.

دکتر مادوکار سوار ترویدی، استاد روانپزشکی در مرکز پزشکی UT گفت: ارائه دهندگان این مطالعه متکی به یک فرایند آزمایش و خطا هستند که در آن بیماران داروها را در سیکل های شش تا هشت هفته امتحان می کنند. اما این روش نادرست به این درک عمومی کمک می کند که داروهای ضد افسردگی بی اثر هستند.


خواندن امواج مغزی برای تشخیص افسردگی
محققان خواندن امواج مغزی را از 300 بیمار مبتلا به افسردگی جمع آوری کردند. این خواندن ها با استفاده از الکترونسفالوگرافی (EEG) ، یک روش غیر تهاجمی صورت گرفت. این دستگاه شامل اتصال الکترود به پوست سر بیماران است. سپس بیماران به طور تصادفی تحت درمان با دریافت دارونما یا داروی ضد افسردگی سرترالین قرار می گیرند. سرترالین، در اکثر بیماری های روانی مورد استفاده قرار می گیرد.

در مرحله بعد، براساس داده های EEG، محققان یک الگوریتم هوش مصنوعی جدید (AI) برای پیش بینی پاسخ بیماران به دارو طراحی کردند. آن ها دریافتند که بیماران با الگوی خاص موج مغزی در ابتدای مطالعه به احتمال زیاد بعد از هشت هفته درمان به سرتالین پاسخ مثبت می دهند. محققان سپس الگوریتم خود را برای تأیید یافته هایشان در سه مجموعه داده اضافی بیمار (از مطالعات قبلی) به کار بردند.

اگرچه یافته های این مطالعه امیدوار کننده است، اما معلوم نیست که هوش مصنوعی برای استفاده در تنظیمات بالینی دنیای واقعی نیز امکان پذیر باشد.
در این مطالعه به طور خاص چگونگی پاسخ بیماران به سرترالین مورد بررسی قرار گرفت. این فقط یکی از بسیار درمان های ممکن برای افسردگی، ارزیابی شده است.

محققان هنگام استفاده از الگوریتم خود برای بررسی مجموعه داده های منتشر شده، دریافتند بیمارانی که احتمالاً به داروهای ضد افسردگی پاسخ نمی دهند، بیشتر به تحریک مغز و درمان های روان درمانی پاسخ می دهند. با این وجود، این یافته مقدماتی است و برای تأیید تحقیقات بیشتری نیاز دارد.
مرجع : سلام نو
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
با ترس هات روبرو شو! آدم ها رو ببخش! یک راه حل جدید بساز! هدف هات رو مشخص کن! آدم هایی که ازت متنفر هستند رو فراموش کن! ذهنت رو آزاد کن!