شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۷
کد مطلب: 49939
۲

انجام مشاوره تلفنی برای دانش‌آموزان در استان خراسان رضوی

انجام مشاوره تلفنی برای دانش‌آموزان در استان خراسان رضوی
میگنا: سیدحسن تهامی در خصوص راهنمایی تلفنی مرکز مشاوره آموزش‌وپرورش خراسان رضوی، با بیان اینکه «مشاوره تلفنی عملا نوعی راهنمایی است»، اظهار کرد: باتوجه به اینکه دانش‌آموزان در حال حاضر به مدرسه نمی‌روند، هدف از این طرح این است که خدمات مشاوره‌ای متوقف نشود.

وی با اشاره به اینکه«ما سه گروه دانش‌آموز داریم»، افزود: دانش‌آموزانی که برای کنکور خود را آماده می‌کنند، دانش‌آموزانی که برای هدایت تحصیلی آماده می‌شوند و دانش‌آموزانی که مشکلات روانی دارند.

رئیس مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با بیان اینکه «از چهارسال گذشته، طرح پایش سلامت روانی و رفتاری دانش‌آموزان با دو مرکز مشاوره در خراسان رضوی آغاز شد»، عنوان کرد: آزمون‌ها و گزاراشات مختلفی در این راستا از دانش‌آموزانی که مشکلات روانی دارند، سلامت روان آن‌ها در معرض خطر است، والدین معتاد دارند و... انجام می‌شد. معلمان و مشاوران مدرسه این دانش‌آموزان را به ما معرفی می‌کنند.

تهامی با اشاره به اینکه «معلمان و مشاوران مدرسه این دانش‌آموزان را به ما معرفی می‌کنند»، ادامه داد: اگر نیاز به ارجاع به روانشناس بالینی باشد، ما این دانش‌آموزان را سریعا به روان‌شناس بالینی ارجاع می‌دهیم.  اگر نیاز به ارجاع به بهزیستی باشد نیز باز هم سریعا ارجاع خواهند شد. این کارها به صورت مشاوره تلفنی و رایگان در قالب طرح صدای مشاور انجام خواهد شد تا از مشکلات دانش‌آموز کمی کاسته شود.

وی با بیان اینکه «در کل  47 منطقه استان و علاوه بر آن مرکز مشاوره اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی، شماره تلفن مشاوران فعال است»، خاطرنشان کرد: اگر سوال مردم در حیطه تخصصی روانشناسان باشد که پاسخ‌گو خواهند بود در غیر این صورت به روانشناس مربوطه ارجاع خواهند داد.

تهامی با بیان اینکه «در بروشورهایی که در فضای مجازی پخش شده است ما برای هر مرکز یک تلفن ثابت و یک تلفن‌همراه داده‌ایم»، گفت: حدود 250 روانشناس در 48 مراکز مشاوره آموزش‌وپرورش فعال در کل استان داریم. در بروشورهای فضای مجازی 49 تلفن‌همراه و 47 تلفن ثابت برای مشاوره اختصاص یافته است. این تلفن‌ها برای سطح درمانی دانش‌آموزان هستند. 

وی با اشاره به اینکه «از طریق فضای مجازی به تمامی مشاوران مدارس اعلام کرده‌ایم که با خانواده‌ها در تماس باشند»، تاکید کرد: هرکس که با این شماره‌ها تماس بگیرد ما پاسخ آن‌ها را خواهیم داد. راهنمایی عملا برای همه صورت می‌گیرد و اگر دانش‌آموزی تماس بگیرد، او را به طور خاص راهنمایی و در صورت نیاز ارجاع خواهیم داد. 

تهامی با بیان اینکه «تمامی دانش‌آموزان متوسطه اول، کد و رمز سامانه همگام ما را دارند»، عنوان کرد: ما در «همگام» کتاب‌های خوبی در زمینه توکل، صبر و... برای بچه‌ها گذاشته‌ایم. این کتاب‌ها سبب کاهش آسیب روحی به دانش‌آموزان و پیشگیری از آن را دارد. دانش‌آموزان می‌توانند این کتب را در فضای مجازی مطالعه کنند.

وی افزود: دانش‌آموزان مطالعه کتب‌درسی و غیردرسی، فعالیت‌هایی که تا به امروز فرصت انجام آن را نداشتند و... را می‌توانند در دوران قرنطینه انجام بدهند. دانش‌آموزان  می‌توانند بازی‌های محلی را با خانواده خود در خانه انجام بدهند تا با آن‌ها آشنا شوند. 

رئیس مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی ادامه داد: بازی‌های خندوانه‌ای معمولا بازی‌های شاد و خوبی هستند که دانش‌آموزان می‌توانند در خانه این بازی‌ها را با خانواده خود بازی کنند. اگر دانش‌آموز برنامه درسی نیاز داشته باشند، می‌توانند با مشاورین مدرسه خود در ارتباط باشند. والدین و دانش‌آموزان اگر مشکل خاصی داشتند نیز می‌تواند با شماره تلفن‌های مرکز مشاوره همان منطقه خود، تماس بگیرند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
سلامتي هميشه با دارو بدست نمياد بيشتر اوقات از آرامش خيال آرامش قلب و روح مياد سلامتي با خنده و عشق مياد