جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 7 May 2021
تاریخ انتشار :
شنبه ۲ فروردين ۱۳۹۹ / ۱۷:۰۷
کد مطلب: 49981
۱

ویروس کرونا بلای سلامت روان

ویروس کرونا بلای سلامت روان
میگنا: فاطمه السادات شهیدی کارشناس ارشد روانشناسی بالینی گفت: نگرانی از ابتلا به ویروس کرونا در خود فرد و اطرافیان او فکری است که فرد را اجبار به وسواس می‌کند و زمینه ناخوشایندی دارد و رفتار‌های وسواسی را تکرار می‌کند.
او افزود: فردی که وسواس دارد خودش می‌داند که رفتارش منطقی نیست، او فکر  می‌کند با انجام رفتار‌های وسواسی اضطرابش کاهش می‌یابد و در این شرایط بحران فرد اضطرابش زیاد می‌شود و روی زندگی فرد تاثیر منفی می‌گذارد.

همان طوری که بیماری‌ها، رفتار‌ها، شخصیت‌های وسواسی است دفاع وسواسی هم وجود دارد و انجام وسواس دفاع وسواسی است و فرد خودش را این طور آرام می‌کند باید به فرد روش تسلط بر وسواس و اینکه چگونه آرام شود را آموزش داد.

وقتی کروناویروس را درست نشناختند و هرچه که ناشناخته ترباشد ترس بیشتری دارد دفاع‌های وسواسی به سراغ فرد وسواسی می‌آید که فرد وسواسی احساس می‌کند دفاع‌های خوبی است و اضطرابش کاهش می‌یابد.
فردی هم که شخصیت وسواسی و بیماری وسواسی نداشته، اما در این شرایط دفاع‌های وسواسی در فرد به مدت طولانی بماند فرد آسیب‌های روانی می‌بیند.

فرد باید اطلاعات درست را از منبع درست و صحیح دریافت کند و اطرافیان نباید با جملاتی مانند چرا اینقدر آب می‌ریزی و یا شستشو می‌دهید فرد وسواسی را آزار دهند بلکه باید آگاهی صحیح را به این فرد بدهند و باید اطرافیان به او کمک کنند و آموزش دیده باشند و به او بگویند راه درست را پیدا کند که راه درست مبارزه با ویروس کرونا شستن دست‌ها و درخانه ماندن  است.

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی گفت: فردی که وسواس ندارد هم در این شرایط برای اینکه به وسواس مبتلا نشود  باید آموزش‌های لازم را ببیند.

افراد می‌توانند از طریق تماس تلفنی با سامانه ۴۰۳۰ اطلاعات درست را دریافت و استرس خود را کاهش دهند البته افراد باید برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا بهداشت را رعایت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

مدیریت اختلاف با خانواده همسر
افسردگی در بی تمرینی!
در دام روانشناسان قلابی اینستاگرامی نیفتید/ بازارمکاره مشاوره در اینستاگرام!
چند ترفند برای درمان وسواس فکری و عملی
معتادانِ کودک را به کمپ‌ها ارجاع نمی‌دهیم
چگونه در زندگی خوش‌بین باشیم؟
چند ترفند برای جلوگیری از رفتارهای پرخاشگرانه در ایام نوجوانی
آشنایی با شرح وظایف یک روانشناس
"من خجالتی‌ام؛ چه کنم؟" 5 توصیه برای غلبه بر کمرویی
پنج دلیلی که نباید وارد رابطه با یک فرد خودشیفته شوید
7 علامت جسمی که ثابت می کند افسردگی فقط در ذهن شما نیست
طوری زندگی كن كه اسمت با جسمت زیر خاك نرود