کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راهکارهای دوری از استرس در روزهای کرونایی چیست؟

خبرگزاری ایسنا , 10 فروردين 1399 ساعت 11:51

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی با بیان اینکه اضطراب و استرس نیز مانند بیماری کرونا مسری است، گفت: صحبت کردن با افرادی که امید را به ما هدیه می‌دهند، می‌تواند برای برون رفت از استرس موثر باشد.


میگنا: پوراندخت عباسپور اسفدن با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا باعث ایجاد استرس در افراد می شود، اظهار کرد: ترس و نگرانی در مورد این بیماری ممکن است زیاد بوده و باعث ایجاد احساسات شدید در بزرگسالان و کودکان شود. مقابله با استرس ناشی از این بیماری باعث می شود، جامعه برای مقابله بهداشتی و درمانی با این بیماری قوی تر شود.

همه افراد نسبت به موقعیت های استرس زا واکنش نشان می دهند، اما این واکنش ها در افراد مختلف متفاوت است.

این روانشناس ادامه داد: نحوه پاسخگویی و برخورد افراد نسبت به این بیماری، نحوه برخوردهای گذشته افراد، موقعیت های استرس زا مواردی است که باعث تفاوت افراد می شود.

عباسپور با بیان اینکه مراقبت از خود، دوستان و خانواده می تواند در مقابله با استرس به افراد کمک کند، تصریح کرد: کمک به دیگران برای کنار آمدن با استرس هم می تواند جامعه را قوی تر کند.

طبیعی است که افراد به خبرهایی مرتبط با این بیماری نیاز دارند، اما برای کاهش استرس تا جایی که ممکن است از تماشا، خواندن یا گوش دادن به اخبار از جمله رسانه های اجتماعی پرهیز و یا آن را به حداقل برسانند. افراد باید در این روزها از بدن خود مراقبت کرده، نفس عمیق کشیده و کشش عضلات را انجام دهند.

این مدرس دانشگاه با تاکید بر صرف وعده های غذایی سالم و متعادل، تصریح کرد: افراد باید در خانه مرتبا ورزش کنند، برای این کار از ورزش های خانگی که می توان در محیط خانه انجام داد باید بهره برد.

وی با بیان اینکه خواب مطلوب به بهبود سلامت روان و کاهش استرس کمک می کند، افزود: باید از مصرف الکل، مواد مخدر و روان گردان پرهیز شود.

عباسپور تصریح کرد: افراد باید سعی کنند فعالیت هایی مانند گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم و خواندن کتاب را در محیط خانه انجام دهند. باید با افرادی که امید را به ما هدیه می دهند ارتباط مجازی و تلفنی برقرار کنید.

این کارشناس ارشد روانشناسی بالینی با بیان اینکه اضطراب و استرس نیز مانند بیماری کرونا مسری است، خاطرنشان کرد: اگر افراد با هیچ کدام از این راهکارها آرام نمی گیرند لازم است با ارائه دهندگان خدمات سلامت روان با شماره 1480 تماس گرفته تا راهنمایی های لازم صورت گیرد.


کد مطلب: 50032

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/50032/راهکارهای-دوری-استرس-روزهای-کرونایی-چیست

میگنا
  https://www.migna.ir