جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ / ۲۳:۴۳
کد مطلب: 50055
۱

کودکان بدون هیچ نشانه‌ای می‌توانند عامل انتقال کرونا باشند

کودکان بدون هیچ نشانه‌ای می‌توانند عامل انتقال کرونا باشند
با شیوع کرونا ویروس میان هزاران انسان در سطح جهان، مشخص شده‌است که یک گروه به اندازه‌ی بقیه بیمار نمی‌شوند: کودکان.
هیچ کودک زیر ۹ سالی در چین در اثر کرونا نمرده و تا کنون، تعداد کودکان مبتلا به ویروس کرونا در این کشور کمتر از ۱ درصد است. اینکه چرا تعداد کودکان مبتلا به کرونا بسیار پایین است یا چرا در اثر این بیماری که مسبب مرگ بیش از ۳ هزار تن در سراسر جهان است، نمی‌میرند، هنوز روشن نیست، اما کارشناسان حدس می‌زنند که سیستم ایمنی بدن‌شان احتمالا با دیگر گونه‌های جدید کرونا ویروس آشناست.

اما نرخ ابتلای پایین کودکان به عفونت‌ها می‌تواند به این معنا باشد که آنها به صورت ناپیدا ناقل و گسترش‌دهنده‌ی این بیماری هستند.
در بزرگ‌ترین مطالعه‌ای که تا کنون روی ویروس کرونا صورت گرفته‌است، محققان در چین پی برده‌اند که تنها ۴۱۶ تن از ۴۴۶۷۲ رد مبتلا زیر ده سال سن داشتند، رقمی که تنها ۹٪ از موارد ابتلاست.

مانندِ غالب بیماری‌هایی که دستگاه تنفسی را درگیر می‌کنند، نرخ مرگ و میر حاصل از کرونا ویروس با سن مرتبط است.
نرخ مرگ و میر برای افراد زیر ۴۰ سال کمتر از ۲ درصد است. اما این رقم بین افراد ۶۰ تا ۷۹ ساله، به ۳۰ درصد افزایش می‌یابد (اگرچه مرگ و میر برای افراد بالای ۸۰ سال دوباره تا ۲۰٫۳ درصد کم می‌شود).

وجود اختلالات جدی و اساساً ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن بدان معناست که ویروس‌های تنفسی در جمعیت مسن تاثیر بیشتری می‌گذارد. اما اینکه چرا کودکان در برابر این عفونت نسبتاً مقاوم هستند، هنوز ناشناخته است.

دو نظریه به ویژگی‌های منحصر به فرد سیستم ایمنی کودکان می‌پردازند. ما در واقع دو نوع سیستم ایمنی داریم: ذاتی و تطبیقی.
انسان‌ها و سایر مهره‌داران با سیستم ایمنی ذاتی متولد می‌شوند، یک سیستم دفاعی چندجانبه که با عوامل بیماری‌زا مبارزه می‌کند.

سیستم ایمنی ذاتی عملکرد کلی دارد، به این معنی که گلبول‌های سفید به هر چیز خارجی حمله می‌کنند. آنها در مقایسه با اجزای سیستم ایمنی تطبیقی ​​ضعیف‌تر هستند، اما مطمئناً عملکردشان مفید و موثر است.

ایمنی تطبیقی ​​”تعلیم‌ دیده” است، به این معنا که بدن با قرار گرفتن در معرض ویروس‌ها و باکتری‌هایی که در محیط قرار دارند، سلاحی به نام آنتی‌بادی ایجاد می‌کند. این آنتی‌بادی‌ها متناسب با پاتوژن‌های مختلف ساخته شده‌اند.

با افزایش سن که با سایر عوامل بیماری‌زای موجود در محیط روبرو می‌شویم و ایمنی تطبیقی ​​بیش‌تری توسعه می‌دهیم، ایمنی ذاتی کم کم محو می‌شود.

بنابراین برای سیستم ایمنی فرد مسن، کرونا ویروس (Corona) بسیار جدید و متفاوت است، در حالی که برای سیستم ایمنی یک فرد جوان، همه چیز – یا تقریبا همه چیز – جدید است، بنابراین بدن واکنشی مشابه با آنچه همیشه عادت دارد نشان می‌دهد.

و در میان پاتوژن‌های جدیدی که کودکان بیش از همه دچار آنها می‌شوند، برخی از گونه‌های کرونا ویروس هم هستند که اغلب سبب بروز سرماخوردگی می‌شوند. و کودکان اغلب این ویروس‌ها را در مکتب می‌گیرند.

کودکانی که کرونا ویروس جدید را می‌گیرند و علائم کمی دارند یا اصلا هیچ نشانه‌ای از بیماری و ناخوشی نشان نمی‌دهند، کمتر مورد آزمایش، تشخیص و جدا شدن از سایرین قرار می‌گیرند.

بنابراین احتمال اینکه اطفال ویروس کرونا را به بزرگسالان مستعد انتقال بدهند، بسیار زیاد است.

داکتر مالک پریس متخصص کرونا ویروس در دانشگاه هنگ کنگ می‌گوید: «آنگونه نیست که آنها به این عفونت مبتلا نمی‌شوند. در واقع آنها به این بیماری مبتلا نمی‌شوند. آنها مریض و ناخوش نمی‌شوند.»

اگر کودکان آلوده به این ویروس شوند، هیچ دلیلی هم وجود ندارد که نتوانند بیماری را انتقال بدهند. با توجه به داده‌های موجود، این یک سناریوی کاملا قابل قبول است که باید در مورد آن فکر کرد.
 
مرجع : خبرنامه
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟