کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روانشناسان کودک، زنجیره درمان را قطع نکردند

خبرگزاری ایرنا , 14 فروردين 1399 ساعت 17:07

درمان در روانشناسی کودک یک فرآیند پیوسته است که شیوع بیماری «کرونا» می‌توانست این فرآیند را مختل کند؛ در این شرایط، روانشناسان کودک ضمن توجه به توصیه «در خانه بمانیم»، کانال‌های ارتباطی جدیدی را بکار گرفتند تا زنجیره درمان در شرایط کنونی ادامه داشته باشد.


میگنا: «در خانه بمانیم»؛ این جمله، اکنون مهمترین توصیه‌ای است که برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در تمام دنیا بکار گرفته می‌شود.

در خانه ماندن اگرچه یکی از مفیدترین راه‌های مقابله با گسترش این مهمان ناخوانده است اما بسیاری از مشاغل و کسب و کارها را با مشکل مواجه کرده و فرآیند برخی امور زندگی را مختل کرده است.

 در این شرایط، افراد با بکارگیری روش‌هایی که تاکنون نیازی به استفاده از آنها نبود، سعی دارند در مقابل وضعیت پیش‌آمده بیایستند و به عبارتی، کرونا را دور بزنند.

«محبوبه شهبازی» روانشناس کودک، برای اینکه هم به توصیه در خانه بمانیم عمل کند و هم روند درمان مراجعانش را ادامه دهد، ویزیت حضوری کودکان و والدین آنها به کلینیک را متوقف کرده و ارتباط با کودکان و خانواده‌های آنها را از منزل پیگیری می‌کند.

کار ما به این صورت است که ابتدا اختلال تشخیص داده می‌شود و سپس کودکان به همراه والدینشان یک یا دو جلسه در هفته به کلینیک مراجعه می‌کنند و در این مراجعه‌ها، مراحل درمان انجام می‌شود.

با شیوع بیماری کرونا تصمیم گرفتیم روش کار خود را تغییر دهیم تا علاوه بر مراجعان، از پرسنل نیز در برابر این بیماری اپیدمی محافظت کنیم.حضور فیزیکی مراجعان در کلینیک را حذف کردیم و نحوه ارتباط با آنها را تغییر دادیم و از طریق فضای مجازی و تماس تلفنی روند درمان را ادامه می‌دهیم.

تمرین‌هایی را که لازم است کودکان به همراه والدینشان انجام دهند، با توجه به تجهیزات در دسترس و فضای مسکونی آنها تهیه، و به آنها ارایه می‌شود. در مرحله بعد به کمک پیام‌های صوتی، عکس و ویدئو برنامه‌ها را ارسال می‌کنیم و خانواده‌ها موظف هستند در طول هفته یک یا دو بار گزارش روند کار خود را ارائه کنند.

این روانشناس کودک تاکید کرد: بیماری کرونا باعث نشده که ما دست از کار بکشیم بلکه تنها نحوه فعالیت خود را تغییر داده‌ایم.
وی افزود: تغییر فضای درمانی از کلینیک به منزل موجب شده تا ترددها کمتر شود و به این ترتیب، به کنترل ویروس کمک کرده‌ایم و از سوی دیگر روند درمان مراجعه‌کنندگان نیز قطع نشده است.

شهبازی گفت: در این مدت به کمک فضای مجازی ارتباط خود را با خانواده‌ها حفظ کرده‌ایم و والدین نیز زمان بیشتری را با کودکان خود می‌گذرانند که با توجه به نقش والدین در فرآیند درمان، می‌توان گفت این موضوع کمک زیادی به پیشرفت روند درمان داشته است.
وی افزود: پس از آنکه بیماری کرونا در کشور کنترل شد فعالیت خود را طبق روال گذشته و با همان کیفیت ادامه می‌دهیم.


کد مطلب: 50080

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/50080/روانشناسان-کودک-زنجیره-درمان-قطع-نکردند

میگنا
  https://www.migna.ir