کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از تاب‌آوری در قرنطینه خانگی تا رفع وسواس‌ها در مشاوره‌های رایگان ایام کرونایی

خبرگزاری ایسنا , 21 فروردين 1399 ساعت 0:20

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از ارائه مشاوره رایگان به بیش از 10 هزار نفر برای کاهش اضطراب و نگرانی ناشی از کروناویروس خبر داد.


محمدمهدی تندگویان با بیان اینکه بعد از شیوع کروناویروس مراکز مشاوره و ارائه خدمات روانشناسی و ازدواج در قالب ارائه خدمات رواشناسی برای کاهش اضطراب ناشی از کروناویروس وارد عمل شده‌اند، گفت: 184 مرکز مشاوره در کشور علاوه بر حضور در سامانه 4030 وزارت بهداشت از اول اسفندماه نسبت به ارائه مشاوره رایگان اقدام کرده‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه استان تهران با 85 مرکز فعال در مقابله با کرونا بیشترین تعداد مراکز را به خود اختصاص داده است، افزود: بیش از 4 هزار نفر در سطح این استان از خدمات تلفنی و اینترنتی مراکز مشاوره بهره‌مند شده‌اند.

معاون امور جوانان در ادامه با اشاره به مهم‌ترین اقدامات مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده سراسر کشور در موضوع مقابله با کروناویروس از تشکیل «کار گروه علمی مداخله روان شناختی در مقابله با کرونا» خبر داد و گفت: مشارکت همکاران مراکز با سامانه "4030" جهت پاسخگویی به سؤالات مردم و معرفی همکاران روانشناس و مشاور به شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی در تهران و مراکز استان‌ها برای توضیح شیوه‌ها و راهکارهای مقابله با استرس و اضطراب کرونا بخشی از این اقدامات بوده است.

وی با بیان اینکه برای این منظور سایت و مشاوره تلفنی مداخله در بحران نیز به شکل رایگان در حال ارائه خدمات هستند، اظهار کرد: همچنین در صورت نیاز برای ارائه خدمات حضوری در مراکز نیز اعلام آمادگی شده است. این معاونت همچنین با همکاری دفاتر مشاوره به تولید محتوا در قالب تراکت‌ها و پیام‌های تصویری و شنیداری در جهت اطلاع‌رسانی و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و کاهش اضطراب و استرس آن اقدام کرده است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه همچنین به تدوین و مدیریت بسته‌های آموزشی درخصوص تاب آوری در مقابله با کرونا، خود مراقبتی و دیگر مراقبتی، کاهش استرس و اضطراب، وسواس، تاب آوری خانواده، تقویت رابطه زوجین، آموزش والدین، مهارتهای ماندن در خانه، ارتقاء سلامت روان خانواده، مدیریت هیجانات منفی، مدیریت رفتارهای اجتنابی و سلامت معنوی اشاره کرد و گفت: همچنین در خصوص مسائلی نظیر  مداخلات روانشناختی در هنگام سوگ، تاب آوری خانواده در قرنطینه، تدوین دستورالعمل مداخله و حمایت‌های روانی _اجتماعی  از بیماران مبتلا به کوید ۱۹ نیز به تولید محتوا پرداخته شده است.

وی با اشاره به شرایط روحی ویژه بهبودیافتگان بیماری کرونا نیز گفت: از دیگر گروه‌های در معرض بحران، بهبودیافتگان و در عین حال پرسنل امدادی و اورژانس بیمارستان‌ها هستند که برای هر دو گروه بسته‌های آموزشی حمایت روانی تهیه و تدوین شده است.

تندگویان افزود: همچنین به کادر درمانی بیمارستان‌ها و خانواده‌های آنان از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز خدمات مشاوره رایگان ارائه می‌شود. همچنین این خدمات به تفکیک در سطح هر استان تهیه و ارائه شده است.
 


کد مطلب: 50133

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/50133/تاب-آوری-قرنطینه-خانگی-رفع-وسواس-ها-مشاوره-های-رایگان-ایام-کرونایی

میگنا
  https://www.migna.ir