کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رواج سبک زندگی ناسالم درایام قرنطینه

خبرگزاری فارس , 23 فروردين 1399 ساعت 10:25

نتایج یک پژوهش جدید حاکی از آن است که سبک زندگی ناسالم در ایام قرنطینه رواج پیدا کرده و ممکن است در آینده نزدیک مشکلات سلامتی بیشتری ظهور پیدا کند.


به دیلی‌میل، نتایج یک پژوهش جدید حاکی از آن است که سبک زندگی ناسالم در ایام قرنطینه رواج پیدا کرده و ممکن است در آینده نزدیک مشکلات سلامتی بیشتری ظهور پیدا کند. براساس این تحقیق، برخی از افرادی که مجبور به کار در خانه در بحران ویروس کرونا هستند، بیشتر الکل مصرف می‌کنند، غذای سالم کمتری می‌خورند و ساعت مشخصی برای خوابیدن و بیدار شدن ندارند.

یک مؤسسه پژوهش در آمریکا، ۵۰۰ نفر را تحت بررسی قرار داده و دریافته است: بیش از ۵۰ درصد‌ آنها احساس دردهای جدید در گردن، شانه‌ها و کمر دارند؛ در همین حال نیمی از‌ آنها ورزش نمی‌کنند و دست کم یک سوم هم سبک غذایی سالم را رعایت نمی‌کنند.

بحران ویروس کرونا منجر به قرنطینه، تعطیلی اداره‌ها و مراکز شده و درنتیجه میلیون‌ها نفر از افراد جوامع مختلف خانه‌نشین شده‌اند؛ در شرایطی که باشگاه‌های ورزشی تعطیل شده و افراد حتی به پیاده‌روی نمی‌روند، خانه‌نشینی و عدم رعایت اصول زندگی سالم می‌تواند مشکلات جدیدی را به بار آورد.

گزارش این مؤسسه تأکید می‌کند: خواب ضعیف و افزایش خطر خستگی نیز دلیلی برای نگرانی است؛ بیشتر پاسخ دهندگان افزایش علائم مربوط به خستگی را گزارش دادند. شواهد نشان می‌دهد، افراد در قرنطینه ساعات طولانی و نامنظم کار می‌کنند و از تعادل فعلی کار و زندگی خود راضی نیستند؛ برخی از آنها احساس انزوا می‌کنند و بیش از یک پنجم نگران امنیت شغلی خود هستند.
گزارش کامل این پژوهش در Institute of Employment Studies website منتشر شده است.


کد مطلب: 50156

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/50156/رواج-سبک-زندگی-ناسالم-درایام-قرنطینه

میگنا
  https://www.migna.ir