کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تقویت همدلی خانوادگی در دوران کرونا

کردتودی , 24 فروردين 1399 ساعت 8:19

کارشناس ارشد روانشناسی گفت: دوران شیوع کرونا در جامعه ایران با تقویت همدلی خانوادگی, بازگشت ارزش های انسانی و تقویت فطرت الهی انسان ها همراه بوده و دوران بازگشت به بهترین ها بوده است.


کژال طلوعی می گوید: نعمت سلامتی از جمله نعمت هایی است که ما همواره از آن غافل بودیم و پس از شیوع ویروس کرونا حساسیت عمومی در خصوص سلامت فردی و اجتماعی بالا رفت و با گذشت دو ماه از انتشار خبر شیوع کرونا در ایران هم اکنون شاهد بروز اتفاقاتی هستیم که بر پایه خانواده ها گشته و تک تک اعضای خانواده را در برمی گیرد.

این کارشناس ارشد روانشاسی اظهار کرد: تقویت روحیه همدلی در بین اعضای خانواده، بازگشت به بهترین ها و عشق ورزیدن به همه، رفع کدورت ها و حلالیت طلبی های اعضای خانواده چه در بین اعضای درجه اول و چه فامیل از جمله ویژگی های مثبتی است که در دوران قرنطینه خانگی همه خانواده های ایرانی تجربه کرده اند.

طلوعی افزود: فرهنگ غنی ایرانی اسلامی ما به عنوان یک پایه ارزشمند در این دوران مورد توجه بیشتر قرار گرفته و می توان گفت بازگشت به چارچوب های ارزشی, روحیه هم نوع دوستی, فعالیت های خیرخواهانه مردمی, کارگاه های متعدد تولید ماسک, مواد شوینده و توزیع هزاران بسته معیشتی توسط خیرین همگی نمونه ای عینی از بازگشت به فطرت الهی و تقویت ارزش های اخلاقی در بین خانواده های ایرانی است.

جزییات مختلفی در ارتباطات روزانه اعضای خانواده وجود دارد که قبل از شیوع کرونا بیشتر خانواده ها به سادگی از کنار آن عبور می کردند اما امروز قدر نگاه محبت آمیز اعضای خانواده به همدیگر، حمایت و پشتیبانی عاطفی از اعضای خانواده و حتی در کنار همدیگر نشستن، تلویزیون نگاه کردن جمعی, نشستن همه اعضا بر سر سفره، با هم خندیدن و اشتراک خوشحالی هایمان با همه اعضای خانواده را تجربه می کنیم.

طلوعی با اشاره به نظر یکی از کارشناسان مجرب روانشناسی کشور در خصوص دوران کرونایی و جایگاه خانواده ها در این عرصه اظهار کرد: اگر می گفتند که این ویروس از طریق سنگ، سیمان، آجر و یا هر گونه فضای بسته ای شیوع پیدا می کند و همه انسان ها مجبور بودند سر از بیابان در بیاورند و با همدیگر ارتباطی نداشته باشند آن موقع چه کار می کردیم اما حالا در کنار بهترین هایمان در بهترین مکان ممکن می نشینیم و بهترین غذاها و بهترین استراحت ها را استفاده می کنیم و بهترین کتاب ها را مطالعه کرده و بهترین فیلم ها را می بینیم.

وی افزود: تقویت باورهای اعتقادی و بازگشت به فطرت الهی از دیگر برکات دوران کرونایی برای ما بوده است و این ویروس ناشناخته به همه ما نشان داد که قدرت لایزال الهی فوق همه قدرت ها بوده و خداوند متعال رحمت و لطف خویش را بر سر همه انسان ها گسترانده است.

این کارشناس ارشد روانشناسی در پایان سخنان خود از خانواده ها خواست که با نگاهی زیبایی شناسانه به ویژگی های مثبت اعضای خانواده خویش بیاندیشند و نعمت وجودی عزیزان خود را قدر بدانند.
 


کد مطلب: 50162

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/50162/تقویت-همدلی-خانوادگی-دوران-کرونا

میگنا
  https://www.migna.ir