کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با توصیه های روانشناسی در روزهای قرنطینه شادی را به خانه ببریم

کُردتودی , 24 فروردين 1399 ساعت 12:34

یکی از اساتید روانشناسی دانشگاه کردستان گفت: خانواده، اساسی ترین و پرقدرت ترین نهاد در تمام دنیاست که میزان نفوذش از جمع نفوذ تمام نهادها بیشتر است بنابراین نیاز است تا با توصیه های روان‌شناسی و عمومی، محیط خانه را به محیطی شاد و قابل تحمل تبدیل کنیم.


میگنا: پرستو حامی شفق عضور هیت علمی و استاد دانشگاه اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در خانه ماندن و خود قرنطینگی این روزها سبب شده تا نسبت به گذشته کانون خانواده گرم‌تر و صمیمی‌تر شود .
 
وی با بیان اینکه این روزها اکثر کشورهای دنیا و بویژه کشور ما درگیر شیوع گسترده بیماری کرونا است عنوان کرد: با توجه به توصیه پزشکان به ماندن در منزل طبیعتاً افراد خانواده دچار مشکلاتی از قبیل بی‌حوصلگی، بی‌حالی و در مواردی دچار افسردگی با درجه پایین خواهند شد بنابراین نیاز است تا با توصیه های روان‌شناسی و عمومی، محیط خانه را به محیطی شاد و قابل تحمل تبدیل کنیم.

وی گفت: خانواده، اساسی ترین و پرقدرت ترین نهاد در تمام دنیاست که میزان نفوذش از جمع نفوذ تمام نهادها بیشتر است.
این روانشناس در رابطه با اثرات مثبت در خانه ماندن گفت: این دور هم بودن ها با درک صحیح این بحران از طرف خانواده می تواند زمینه ساز پرورش و تربیت صحیح فرزندان در این زمان حساس شود.

حاتمی شفق در خصوص ابعاد روانشناسی این موضوع گفت: دیدگاه روان شناسانه به این موضوع باعث شده است تا بهترین بهره برداری را از خانه ماندن، هم در راستای سلامت جسم و هم در مقابل عدم امنیت روانی در جامعه داشته باشیم؛ چرا که ممکن است در روزهای پساکرونا دچار مشکلاتی چون وسواس، اضطراب‌های پس از حادثه، استرس و افسردگی شویم و این موارد خود به تنهایی کافی است تا ما در کنار سلامت جسم به بهداشت روانی خود و خانواده‌مان بیش از پیش توجه کنیم.
 وی تصریح کرد: می‌توانند از این فرصت به نحو احسن استفاده کنند، و زمان بیشتری را در کنار خانواده خود باشند؛ همچنین خانواده می‌توانند محبت خود را به یکدیگر بیشتر کنند تا به راحتی از این روزها عبور کنند.

این استاد روانشناسی با اشاره به اینکه هر فرد با شناخت پیامدهای ویروس کرونا متوجه خواهند شد که این مسئله بیشترین آسیب را به خانواده‌ها می‌رساند پس باید با  درک این موضوع که محیط بیرون به ضررشان است انگیزه بیشتری برای ماندن در خانه و کنار خانواده  پیدا می‌کنند. در این روزها  هر کدام از اعضایی خانواده با محبت کردن و ایثار  به هم می‌توانند به درک بیشتر اعضای خانواده خود بپردازند.

حاتمی شفق در ادامه گفت: در واقع  در خانه ماندن در این روزها نباید وسیله ای برای تسویه حساب های شخصی در بین اعضای خانواده باشد؛ بلکه باید وسیله ای برای هم افزایی اعضای خانواده در جهت حل مشکلات در این وضعیت بحران روانی جامعه باشد.

وی در پایان توصیه کرد: افراد در این زمان که بیشترین ارتباط را با هم دارند سعی کنند با ملایمت رفتار کنند و دست از لج بازی بردارند تا کمتر در خانه تنش ایجاد شود و این روزهای سخت در آرامش سپری شود.


کد مطلب: 50165

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/50165/توصیه-های-روانشناسی-روزهای-قرنطینه-شادی-خانه-ببریم

میگنا
  https://www.migna.ir