دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - 2 Oct 2023
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ / ۱۹:۲۳
کد مطلب: 50273
۱
توصیه پژوهشگران دانشگاه اورگن برای مدیران:

در دوران همه گیری کووید-19 محیط کار را با همدلی رهبری کنید

در دوران همه گیری کووید-19 محیط کار را با همدلی رهبری کنید
میگنا: این روزها، استرس شدیدی بر زندگی روزمره بسیاری از افراد حاکم است و این استرس در محیط کار نیز دیده می‌شود. اکنون پژوهشگران دانشگاه اورگن توصیه‌هایی برای مدیریت اضطراب و کاهش احساسات منفی در محل کار، مطرح کرده اند.
 
پژوهشگران این پژوهش می‌گویند: تحقیقات ما نشان می‌دهد مدیران مشاغل، بزرگ‌ترین نقش را در کنترل استرس کارمندان ایفا می‌کنند؛ بنابراین برای سرپرستان و مدیران مهم است که ضمن حمایت و پاسخگویی به نیاز‌های بهداشت روان کارمندان خود در طول بیماری همه گیر COVID-۱۹، از خود نیز مراقبت کنند.

این موضوع می‌تواند با استفاده از دو روش مبتنی بر شواهد از رهبری مؤثر انجام شود: پشتیبانی عاطفی و الگوسازی نقش. حمایت عاطفی شامل اطلاع رسانی به کارمندان می‌شود.

تکنیک‌های پشتیبانی عاطفی عبارتند از:

فراهم آوردن آسایش و نظارت بر علائم مانند پریشانی، ترک اجتماعی و عملکرد ضعیف و اطلاع از اینکه چه موقع کارمند را به متخصصان ارجاع دهید.

با توجه به اینکه برخی از کارمندان ممکن است خانواده و عزیزانی داشته باشند که نیاز به توجه بیشتری دارند، بنابراین با صراحت از کارمندان بپرسید که چگونه هم کار و هم محیط غیر کاری را اداره می‌کنند.


برای کسانی که بدون دیگران در خانه در طی دورکاری، فعالیت می‌کنند، تشویقی‌هایی صادر کنید و در شبکه‌های اجتماعی با دیگران در ارتباط باشید

به عبارت ساده، رهبران باید نمونه‌ای برای تیم‌های خود باشند. رفتار‌های مدل سازی نقش مؤثر شامل موارد زیر است:

اطمینان حاصل کنید که در مورد پاسخ‌های ایمنی و بهداشت عمومی COVID-۱۹ مربوط به تیم خود به روز باشید.

اطلاع داشتن در مورد به روزترین منابع بهزیستی در دسترس شما و کارگران است. به طور مرتب در این جلسات به مردم یادآوری کنید و اطلاعات مربوط به منابع سلامتی را در مکان‌های کاری مجازی، وب سایت‌های کارمندان و سایر فضا‌های مشترک در نظر بگیرید.

مرز‌ها و ترجیحات خود را در مورد ساعات کار، زمان پاسخگویی و ... تعریف کنید.

تحقیقات نشان می‌دهد که کارمندان با مسئولیت‌های مراقبتی در منزل (به عنوان مثال، کودکان، والدین پیر) نیز عملکرد بهتری دارند و سطح بهداشت روانی بهتری را حفظ می‌کنند.

هنگام برقراری ارتباط با کارکنان در این مدت، بسیار مهم است که با همدلی پیش بروید، در جهت انعطاف پذیری تلاش کنید و از روش‌های الگویی برای اولویت بندی سلامت و رفاه استفاده کنید.
 
مرجع : انتخاب
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

فتحی آشتیانی: نباید دانشجویی بدون کنکور وارد رشته روانشناسی شود
انواع قلدری در مدرسه و نشانه‌های آن در کودکان را بشناسید
آئین معارفه رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره برگزار شد+تصاویر
کلینیک روانشناسی چیست؟
آداب حرف زدن با تلفن که باید بلد باشیم
با این تمرین‌ها از شر آلزایمر خلاص شوید
روانشناسی شاد بودن چیست و چطور شاد باشیم؟
مواجهه درمانی: اصول، کاربردها و مزایا
اهمیت حضور مشفقانه درمانگر در روان‌درمانی
مدیریت مورد در آموزش و پرورش
افکار منفی از کجا می آیند؟ خودگویی چیست ؟
روان‌درد علت خودکشی است!
در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند ، هر چه بیشتر اوج بگیری کوچکتر خواهی شد.