کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توصیه پژوهشگران دانشگاه اورگن برای مدیران:

در دوران همه گیری کووید-19 محیط کار را با همدلی رهبری کنید

انتخاب , 4 ارديبهشت 1399 ساعت 19:23

لیندسی آلی مدیر ارشد تحقیقاتی، دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت اورگن و لسلی هامر، استاد دانشگاه بهداشت و علوم پزشکی اورگن از سرپرستان و مدیران خواسته اند در دوران همه گیری کرونا تا حد امکان به نیاز‌های روانی کارمندان خود توجه داشته باشند. این دو پژوهشگر تاکید کردند که مدیران باید بررسی کنند آیا کارمندان به خدمات روانشناسی اضافی احتیاج دارند یا خیر.


میگنا: این روزها، استرس شدیدی بر زندگی روزمره بسیاری از افراد حاکم است و این استرس در محیط کار نیز دیده می‌شود. اکنون پژوهشگران دانشگاه اورگن توصیه‌هایی برای مدیریت اضطراب و کاهش احساسات منفی در محل کار، مطرح کرده اند.
 
پژوهشگران این پژوهش می‌گویند: تحقیقات ما نشان می‌دهد مدیران مشاغل، بزرگ‌ترین نقش را در کنترل استرس کارمندان ایفا می‌کنند؛ بنابراین برای سرپرستان و مدیران مهم است که ضمن حمایت و پاسخگویی به نیاز‌های بهداشت روان کارمندان خود در طول بیماری همه گیر COVID-۱۹، از خود نیز مراقبت کنند.

این موضوع می‌تواند با استفاده از دو روش مبتنی بر شواهد از رهبری مؤثر انجام شود: پشتیبانی عاطفی و الگوسازی نقش. حمایت عاطفی شامل اطلاع رسانی به کارمندان می‌شود.

تکنیک‌های پشتیبانی عاطفی عبارتند از:

فراهم آوردن آسایش و نظارت بر علائم مانند پریشانی، ترک اجتماعی و عملکرد ضعیف و اطلاع از اینکه چه موقع کارمند را به متخصصان ارجاع دهید.

با توجه به اینکه برخی از کارمندان ممکن است خانواده و عزیزانی داشته باشند که نیاز به توجه بیشتری دارند، بنابراین با صراحت از کارمندان بپرسید که چگونه هم کار و هم محیط غیر کاری را اداره می‌کنند.


برای کسانی که بدون دیگران در خانه در طی دورکاری، فعالیت می‌کنند، تشویقی‌هایی صادر کنید و در شبکه‌های اجتماعی با دیگران در ارتباط باشید

به عبارت ساده، رهبران باید نمونه‌ای برای تیم‌های خود باشند. رفتار‌های مدل سازی نقش مؤثر شامل موارد زیر است:

اطمینان حاصل کنید که در مورد پاسخ‌های ایمنی و بهداشت عمومی COVID-۱۹ مربوط به تیم خود به روز باشید.

اطلاع داشتن در مورد به روزترین منابع بهزیستی در دسترس شما و کارگران است. به طور مرتب در این جلسات به مردم یادآوری کنید و اطلاعات مربوط به منابع سلامتی را در مکان‌های کاری مجازی، وب سایت‌های کارمندان و سایر فضا‌های مشترک در نظر بگیرید.

مرز‌ها و ترجیحات خود را در مورد ساعات کار، زمان پاسخگویی و ... تعریف کنید.

تحقیقات نشان می‌دهد که کارمندان با مسئولیت‌های مراقبتی در منزل (به عنوان مثال، کودکان، والدین پیر) نیز عملکرد بهتری دارند و سطح بهداشت روانی بهتری را حفظ می‌کنند.

هنگام برقراری ارتباط با کارکنان در این مدت، بسیار مهم است که با همدلی پیش بروید، در جهت انعطاف پذیری تلاش کنید و از روش‌های الگویی برای اولویت بندی سلامت و رفاه استفاده کنید.
 


کد مطلب: 50273

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/50273/دوران-همه-گیری-کووید-19-محیط-کار-همدلی-رهبری-کنید

میگنا
  https://www.migna.ir