میگنا: این روزها، استرس شدیدی بر زندگی روزمره بسیاری از افراد حاکم است و این استرس در محیط کار نیز دیده میشود. اکنون پژوهشگران دانشگاه اورگن توصیههایی برای مدیریت اضطراب و کاهش احساسات منفی در محل کار، مطرح کرده اند.
پژوهشگران این پژوهش میگویند: تحقیقات ما نشان میدهد مدیران مشاغل، بزرگترین نقش را در کنترل استرس کارمندان ایفا میکنند؛ بنابراین برای سرپرستان و مدیران مهم است که ضمن حمایت و پاسخگویی به نیازهای بهداشت روان کارمندان خود در طول بیماری همه گیر COVID-۱۹، از خود نیز مراقبت کنند.
این موضوع میتواند با استفاده از دو روش مبتنی بر شواهد از رهبری مؤثر انجام شود: پشتیبانی عاطفی و الگوسازی نقش. حمایت عاطفی شامل اطلاع رسانی به کارمندان میشود.
تکنیکهای پشتیبانی عاطفی عبارتند از:
فراهم آوردن آسایش و نظارت بر علائم مانند پریشانی، ترک اجتماعی و عملکرد ضعیف و اطلاع از اینکه چه موقع کارمند را به متخصصان ارجاع دهید.
با توجه به اینکه برخی از کارمندان ممکن است خانواده و عزیزانی داشته باشند که نیاز به توجه بیشتری دارند، بنابراین با صراحت از کارمندان بپرسید که چگونه هم کار و هم محیط غیر کاری را اداره میکنند.
برای کسانی که بدون دیگران در خانه در طی دورکاری، فعالیت میکنند، تشویقیهایی صادر کنید و در شبکههای اجتماعی با دیگران در ارتباط باشید
به عبارت ساده، رهبران باید نمونهای برای تیمهای خود باشند. رفتارهای مدل سازی نقش مؤثر شامل موارد زیر است:
اطمینان حاصل کنید که در مورد پاسخهای ایمنی و بهداشت عمومی COVID-۱۹ مربوط به تیم خود به روز باشید.
اطلاع داشتن در مورد به روزترین منابع بهزیستی در دسترس شما و کارگران است. به طور مرتب در این جلسات به مردم یادآوری کنید و اطلاعات مربوط به منابع سلامتی را در مکانهای کاری مجازی، وب سایتهای کارمندان و سایر فضاهای مشترک در نظر بگیرید.
مرزها و ترجیحات خود را در مورد ساعات کار، زمان پاسخگویی و ... تعریف کنید.
تحقیقات نشان میدهد که کارمندان با مسئولیتهای مراقبتی در منزل (به عنوان مثال، کودکان، والدین پیر) نیز عملکرد بهتری دارند و سطح بهداشت روانی بهتری را حفظ میکنند.
هنگام برقراری ارتباط با کارکنان در این مدت، بسیار مهم است که با همدلی پیش بروید، در جهت انعطاف پذیری تلاش کنید و از روشهای الگویی برای اولویت بندی سلامت و رفاه استفاده کنید.