پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - 13 Aug 2020
تاریخ انتشار :
شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ / ۰۷:۵۷
کد مطلب: 50283
۱

ارتباط با خدا سیسم ایمنی بدن را قوی می‌کند

ارتباط با خدا سیسم ایمنی بدن را قوی می‌کند
میگنا: دكتر حسن بلند، عضو هیئت علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه گیلان قرنطینه روزهای کرونایی را دوران دشواری دانست و اظهار کرد: باید سعی کنیم با توجه به بخش های مختلف زندگی جمعی در یک محیط محدود شرایط بهتری را برای ادامه این تجربه فراهم کنیم.
 
وی با بیان اینکه داشتن برنامه روزانه موجب می شود قرنطینه را راحت تر و غنی تر پشت سر بگذاریم، افزود: ساعت خواب و بیداری، غذا خوردن، کار کردن و ... باید تنظیم شود و براساس شرایط جدید باید از ضروریات زندگی مانند شست و شوی ظرف ها و لباس ها، استحمام و ... تبعیت کنیم، زیرا تلنبار شدن وظایف فشار روانی مضاعف ایجاد می کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان، قرنطینه خانگی را یک تجربه ناخوشایند دانست و تصریح کرد: باید وقتمان را به تفریح هم به‌صورت انفرادی و جمعی بگذرانیم و بازی های خانوادگی انجام دهیم.

بلند، تفریح و بازی کردن در خانه را موجب گذشت سریع تر زمان و ایجاد احساس خوشایند دانست و گفت: حتماً در طول روز باید یک یا چند کار مفید انجام دهیم که احساس کارآمدی و مهارت ما را افزایش دهد. به‌عنوان مثال یادگیری زبان و انجام تکالیف و تعمیر وسایل خانه و ... از جمله کارهای مفیدی هستند که موجب ارتقای تاب آوری ما می شوند.

وی با تأکید بر لزوم برقراری ارتباط روزانه هم با اعضای خانواده و هم با بستگان و خویشاوندان و آشنایان از طریق فضای مجازی، بیان کرد: باید وقت قابل توجهی را به حفظ ارتباط با همدیگر هم در داخل محیط قرنطینه و هم با دیگران اختصاص دهیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان، با بیان اینکه باید از اوقات فراغت قرنطینه استفاده کنیم، متذکر شد: نزدیک بودن افراد به هم در دوران قرنطینه تفاوت های فردی را برجسته می کند؛ لذا فرصت خوبی است تا یاد بگیریم افراد دیگر دنیا را چگونه می‌بینند و مسائل را چگونه حل می کنند.

وی دوران قرنطینه را نیازمند احترام به حریم خصوصی افراد دانست و اضافه کرد: هر فرد نیاز دارد حریم خصوصی داشته باشد و باید بنا به مسئولیتی که در خانواده داریم این فضا را برای یکدیگر فراهم کنیم. همچنین مشارکت در انجام امور خانه تجربه قرنطینه را کم آسیب تر می‌کند؛ البته مشارکت باید به اجبار تبدیل نشود و به خواست خود افراد باشد.

بلند، با تأکید بر لزوم توجه به ارتباط با خدا و تعمیق و غنی سازی آیین های مذهبی هم به صورت فردی و هم به صورت جمعی، گفت: هرچه زندگی معنوی غنی تری داشته باشیم هم به لحاظ جسمی و هم به لحاظ روانی سلامت بیشتری خواهیم داشت و سیستم ایمنی بدن قوی تر می شود؛ لذا بهتر است از این امکان در ایامی که بیشترین نیاز را به آن داریم، استفاده کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان، با بیان اینکه در روزهای قرنطینه باید نظم داشته باشیم، یادآور شد: نسبت به دریافت و ارسال اطلاعات غلط در این روزها حساسیت بیشتری داشته باشیم و یاد خدا را فراموش نکنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۵ گام تا ترک سیگار
كرونا اختلالات رواني را تشديد كرد
مرگ ماهانه ۱۸۰ «نوجوان» به‌دلیل خشونت در جهان
چرا مردان به بهداشت روان خود بی توجه‌اند؟
بازی های کلامی برای کودکان و نوجوانان
تفاوت بین حمله پانیک و حمله اضطرابی
اگر این علائم را دارید، دچار کمبود ویتامین B12 شده‌اید
چرا به روانشناس مان دروغ می‌گوییم؟
طلاق پایان رنج یا آغاز رنج‌ها!
7 اصل واجب در تربیت کودک!
نگرانی با سلامت روانی افراد چه می‌کند؟
بچه‌هایی که همدلی تعامل و گذشت را یاد می‌گیرند
برای اینکه دوستت داشته باشم و به تو احترام بگذارم، مجبور نیستم با تو هم عقیده باشم.