کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محققان: «کرونا» خواب را نامنظم کرد

خبرگزاری فارس , 6 ارديبهشت 1399 ساعت 8:51

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد شیوع ویروس کرونا و ماندن در خانه به میزان قابل توجهی سلامت افراد را به خطر انداخته و خواب آنها را نامنظم کرده است.


به گزارش میگنا به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد شیوع ویروس کرونا و ماندن در خانه به میزان قابل توجهی سلامت افراد را به خطر انداخته است.


براساس این تحقیق، برخی از افرادی که مجبور به کار در خانه در بحران ویروس کرونا هستند، بیشتر الکل مصرف می‌کنند، غذای سالم کمتری می‌خورند و ساعت مشخصی برای خوابیدن و بیدار شدن ندارند.

آمارها نشان می‌دهد، از هر سه شهروند انگلیسی که در بحران کرونا دورکاری می‌کنند و درخانه‌ مانده‌اند، تنها یک نفر نفر به موقع از خواب بیدار می‌شود.

نیل استنلی، متخصص خواب می‌گوید: الگوی خواب ما معمولاً تحت تأثیر نیاز به بلند شدن برای رفتن به موقع به محل کار است؛ ماندن در خانه منجر به تغییر روند عادی زندگی شده که درنهایت ممکن است به سلامتی افراد آسیب بزند.

بحران ویروس کرونا منجر به قرنطینه، تعطیلی اداره‌ها و مراکز شده و درنتیجه میلیون‌ها نفر از افراد جوامع مختلف خانه‌نشین شده‌اند؛ در شرایطی که باشگاه‌های ورزشی تعطیل شده و افراد حتی به پیاده‌روی نمی‌روند، خانه‌نشینی و عدم رعایت اصول زندگی سالم می‌تواند مشکلات جدیدی را به بار آورد.
 


کد مطلب: 50285

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/50285/محققان-کرونا-خواب-نامنظم

میگنا
  https://www.migna.ir