جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ / ۱۸:۵۶
کد مطلب: 50334
۳
۲

تبریک وزیر ورزش و جوانان به مناسبت روز جهانی روانشناس و مشاور!

تبریک وزیر ورزش و جوانان به مناسبت روز جهانی روانشناس و مشاور!
در متن پیام تبریک مسعود سلطانی فر- مقام عالی وزارت ورزش و جوانان آمده است:
فرا رسیدن روز جهانی روان شناس و مشاور را به تک تک شما مشاوران و روان شناسان دلسوز مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان صمیمانه تبریک عرض می کنم.

بی شک تلاش شما در راستای ترویج فرهنگ مشاوره، کمک به انتخاب آگاهانه به جوانان و خانواده ها و کاهش مشکلات روانی و اجتماعی جامعه بخصوص در شرایط حساس کنونی ستودنی است.

از این رو ضمن قدردانی از اقدامات اثرگذارتان به ویژه در ارائه خدمات رایگان به خانواده ها و جوانان در بحران کرونا؛ امیدوارم همواره به رسالت راستین خویشکه ترمیم روان انسانهاست، پایبند و متعهد در پرتو عنایات حق تعالی پیروز و پایدار باشید.

به گزارش میگنا در ایران نیز روز نهم اردیبهشت مصادف است با روز تصویب قانون سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در مجلس شورای اسلامی که منجر به تاسیس و پایه گذاری سازمان نظام کنونی شد . و از سال 1395نیز به مناسبت این اتفاق این روز توسط اساتید و دانش آموختگان رشته های روانشناسی و مشاوره جشن داخلی گرفته می شود اما در تقویم رسمی ایران قبلا 9 اردیبهشت ماه به عنوان روز شوراها ثبت گردیده است. لذا اطلاق روز روانشناس و مشاور غیر رسمی است.
 
گفتنی است تاکنون در دنیای امروزی چیزی یا مناسبتی با عنوان روز جهانی روانشناس و مشاور وجود خارجی نداشته است.( بجز روز جهانی بهداشت روان -10 اکتبر که مربوط به روانشناسی است). 

آنچه که در طی چند سال اخیر در دنیا می توان به آن اشاره کرد اینست که در مقرر سازمان ملل متحد و در یکی از روزهای ماه آوریل(اردیبهشت ماه ایران)یک روز متغیر نه روز ثابت با عنوان روز روان شناسی(Psychology Day at the UN) معرفی شده است که معمولا در آن روز خاص در سازمان ملل پیرامون دستاوردها و خدمات علم روانشناسی به چند سخنرانی علمی اکتفا می شود. که گویا در سال 2020 نیز به خاطر شیوع ویروس کرونا سیزدهمین دوره این مراسم قرار است با تاخیر در 27 می برابر با 7 خرداد ماه برگزار شود.
 

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
روز روانشناس هست، همه ی دانشگاه های دنیا دارند
بهرام
Iran, Islamic Republic of
تو دانشگاه ها خیلی چیزا دارند .رشته روانشناسی هم دارند اما منظور میگنا احتمالا مناسبت و بزرگداشت روز روانشناس در سطح اجتماع و ملی و یا بین المللیه . ضمن هیچ کجای دنیا نداریم بکه بگویند روز روانشناس و مشاور ! به همون یک کلمه روز روانشتاس اکتفا میشه و مشاوره جزیی از روانشناسیه . مثل این میمونه که بیایم بگوییم روز پزشک و معاینه. یا روز پزشک و بستری شدن. روز پزشک و پرستار. یک کلمه واحد و منسجم دارند به نام سایکولوژی دی و استفاده از کلمه مشاورش دیگه ایرانی بازی است
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
تا حالا هيچ آدم قوى اى كه گذشته آسونى داشته باشه نديدم .